• Pysselmusen

Min Babykorg

Måste bara få visa upp min babykorg som nu är bäddad och klar. Har sytt klädseln, påslakan och örngott själv. Är hur nöjd som helst. I mitt galleri finns 2 bilder till för den som är nyfiken.
    Hur har Ni andra gjort med Era babykorgar. Vore kul att se.

Korg 001.jpg

• Svar på tråden Min Babykorg
  • Katharina S

oh gud va sött :) va det svårt att sy själv? skulle oxå vilja göra lite saker själv

• Cantina

Jättesöt!!
    Var hittar man en babykorg?? Blev jättesugen att ha en till nästa barn (och jag är inte ens gravid )

• Pysselmusen

KATHARINA : Inte alls svårt att sy själv. Är bara raksöm. Köpte tyg, sidenband, och brodyrspetsen på Stoff & Stil. Det knepigaste var nog att få till insidan. Sedan är det bara att mäta, rynka och sy på utsidan. Himlen är bara raka stycken med kanal upptill så att man kan trä på den (2 delar) på ställningen. Måtten på påslakanet är 70x80 + sömsmån och örngottet är 35x28 + sömnsmån. Glöm inte att lägga till lite extra tyg för omlott stängning i ena änden. Måtten är standard för de täcken och kuddar man köper till vagn/vagga. Har även mått för spjälsäng om du vill ha.

PS. Mönstret på påslakanet har jag sytt med min brodermaskin.

• Pysselmusen

CANTINA: Har tyvärr inte sett några korgar i butiker, bara vaggor, men på blocket borde man hitta det. Min korg är 40 år gammal. Mamma köpte den när hon väntade min äldsta syster.

• Cantina

Nästa gång jag får barn ska jag ha en vagga eller korg bredvid sängen. En spjälsäng blir för hög så en lägre variant vore toppen. Men jag har inte heller hittat någon i affärerna, men det kanske kommer.

• Katharina S

ja tack, mått till spjälsäng skulle vara toppen

• sandrav

Oh vad fint. Vill, också. Du kan ju börja sy upp sånna och sedan sälja, skulle säkert vara populärt

• Meus Veritas

Kul att se att nån mer än vi ska ha babykorg
    Ska snart lägga ut bilder på våran, väldigt lik din

V36 jag har en pojke i min mage....=)
  • J M M M

Gud vad söt!!! Vill ha en bebbe till!!

♥ STOLT mamma & fru ♥
Svar på tråden Min Babykorg