Inlägg från: Pysselmusen |Visa alla inlägg
  • Pysselmusen

Min Babykorg

Måste bara få visa upp min babykorg som nu är bäddad och klar. Har sytt klädseln, påslakan och örngott själv. Är hur nöjd som helst. I mitt galleri finns 2 bilder till för den som är nyfiken.
    Hur har Ni andra gjort med Era babykorgar. Vore kul att se.

Korg 001.jpg

• Svar på tråden Min Babykorg
  • Pysselmusen

KATHARINA : Inte alls svårt att sy själv. Är bara raksöm. Köpte tyg, sidenband, och brodyrspetsen på Stoff & Stil. Det knepigaste var nog att få till insidan. Sedan är det bara att mäta, rynka och sy på utsidan. Himlen är bara raka stycken med kanal upptill så att man kan trä på den (2 delar) på ställningen. Måtten på påslakanet är 70x80 + sömsmån och örngottet är 35x28 + sömnsmån. Glöm inte att lägga till lite extra tyg för omlott stängning i ena änden. Måtten är standard för de täcken och kuddar man köper till vagn/vagga. Har även mått för spjälsäng om du vill ha.

PS. Mönstret på påslakanet har jag sytt med min brodermaskin.

• Pysselmusen

CANTINA: Har tyvärr inte sett några korgar i butiker, bara vaggor, men på blocket borde man hitta det. Min korg är 40 år gammal. Mamma köpte den när hon väntade min äldsta syster.

• Pysselmusen

KATHARINA: Mått till spjälsäng är
    Påslakan 100x130 + sömnsmån
    Örngott 38x55 + sömnsmån

+ extra tyg för omlott i öppning (kolla hur dom gjort på vanliga stora örngott)

Lill Fia: Om du redan har klädsel på korgen nu så är det ju bara att sprätta upp det gamla och använda som mall till nytt. Säg till om Du behöver tips eller råd.

• Pysselmusen

Tack för alla komplimanger för min babykorg. Kul att det finns fler som tycker att den är fin. Nu är det bara att vänta på att bebben kommer ut.......

• Pysselmusen

MN72: Tittade in på Din korg. Verkligen stilrent, snyggt. Ser ut som om vi har likadan modell. Stativet och hjulen är exact lika. Är den gammal?
    Såg även din barnvagnsleksak. Supersöt, har du mönster på den? Hittar nämligen inget fint till vagnen ute i butikerna.

/ A

Svar på tråden Min Babykorg