• Anonym

Berätta för min vän att hennes man är "otrogen"?

För ca 6 månader sen berättade min bästa vän att hennes man varit otrogen genom att smsa snuskiga sms med en arbetskamrat. Först hade han förnekat det, men när hon visade fram hans mobiltelefon och ställde honom mot väggen erkände han. Hon tog detta mycket hårt och har svårt att lita på honom. Men hon vill inte lämna honom då de har barn ihop. Både jag och min man har god kontakt med dem, och vi har hjälpts åt med hus och annat. Vi umgås rätt ofta allihop.

I höstas började han skicka sms till mig och fråga om råd om en födelsedagspresent till sin fru. Jag svarade och lade till "lycka till och kram". Då skrev han "och när får man känna det i verkligheten? *ler*" Jag svarade inte på det. Blev bara paff, eftersom jag brukar skriva kram till alla mina kompisar, på ett vänskapligt vis. Då fick jag ett nytt sms från honom "nämn inte vår lilla kommunikation för någon *ler*". Han har smsat mig och kallat mig för snygging också. Då bröt jag ihop, visade allt för min man och frågade vad jag skulle göra. han tyckte inte att jag skulle göra nåt.

Idag fick jag ett sms från honom. " Sugen? *ler*"  Eftersom jag låg och sov, tog min man telefonen för att se vem som skickat sms, och skickade tillbaka: "på vaddå?". Då kommer det ett svar: " du får väl använda din fantasi *ler*". Min man skickade inte något svar, och efter ett tag fick jag ett nytt sms: "nu blev du tyst...".

Vad ska jag göra? Ska jag visa smsen för min vän? Eller ska jag konfrontera hennes man först? Har gråtit hela eftermiddagen, för detta kan ju förstöra deras äktenskap och framtiden för deras barn.

Förstår inte varför jag får såna sms från honom, jag är lyckligt gift, väntar barn nr 2 och är inte alls snygg eller så.

Men jag kan inte hålla tyst, radera smsen och glömma. Hade själv inte velat bli behandlad så.

Har någon ett bra råd om vad jag ska göra?

• Svar på tråden Berätta för min vän att hennes man är "otrogen"?
  • yatsy

Ja alltså... Gör det som du själv hade velat att hon gjorde mot dig. Så brukar jag tänka. Du har inte gjort något fel utan han och det ska han få stå till svars för. Det verkar som han inte e så lycklig i sitt äktenskap..

• Anonym

Berätta!!!!!!!!!!!
    skum karl din....min hade gått i taket om jag fått sådana sms!!!!!!!

• faster fia

ta och tala om de för henne på ett snällt vis så att hon vet vad hennes man gjör.

• Jan H

Jag hade konfronterat denne "gentleman" vid nästa möte, helst skulle alla vara samlade. Har han inte mer förstånd så är det inte synd om honom. Han behövs inte i er gemenskap!

• Zaria

Hade du varit min vän hade jag uppskattat att du berättat.

Att du förstör deras gemensamma liv tycker jag inte att du skall behöva känna, det hade han endå gjort förr eller senare, vilket äckel till karl måste jag säga, känns nästan som att han vill bli påkommen när han skickar sånt till sin frus kompis.

• På Tiden

BERÄTTA! Hade inte du velat veta vem du levde med och fått chansen att bestämma om du ville ha en sån karl eller inte?

Det är inte upp till dig att mörka för honom, du ska vara hennes vän..

• Fastidious

Se till att ni träffas ensamma alla fyra, utan barn och berätta vad han gjort. Var beredd på att han kan säga att det var du som började etc..men det har ju han knappast nåt mess sparat av..(eftersom du aldrig skrivit nåt sånt) Gå isf inte in i nån allvarligare diskussion utan förklara för din vän att för att hon är din vän så berättar du detta.

• Anonym

Eftersom jag inte har nåt att dölja, har min man varit lugn angående detta. Han förstår hur detta har tärt (och tär) på mig. Så fort jag fått ett sms från honom, så har jag ringt min man eller visat honom smset så att han vet allt.

Om jag berättar för min vän, finns risken att vi ej kan umgås mer. Det är ju inte mitt fel, eftersom jag spelat med öppna kort hela tiden. Vill inte mista min vän. Samtidigt som det är mycket annat i hennes liv som gör att hon har en mycket svår tid just nu. Det här lär slå ner som en bomb, och frågan är om hon vill ha mig som stöd då, eller om hon stöter bort mig.

• Fastidious

Han vill bli upptäckt...tror jag. Därför skriver han till just dig.

Svar på tråden Berätta för min vän att hennes man är "otrogen"?