Berätta för min vän att hennes man är "otrogen"?
För ca 6 månader sen berättade min bästa vän att hennes man varit otrogen genom att smsa snuskiga sms med en arbetskamrat. Först hade han förnekat det, men när hon visade fram hans mobiltelefon och ställde honom mot väggen erkände han. Hon tog detta mycket hårt och har svårt att lita på honom. Men hon vill inte lämna honom då de har barn ihop. Både jag och min man har god kontakt med dem, och vi har hjälpts åt med hus och annat. Vi umgås rätt ofta allihop.
I höstas började han skicka sms till mig och fråga om råd om en födelsedagspresent till sin fru. Jag svarade och lade till "lycka till och kram". Då skrev han "och när får man känna det i verkligheten? *ler*" Jag svarade inte på det. Blev bara paff, eftersom jag brukar skriva kram till alla mina kompisar, på ett vänskapligt vis. Då fick jag ett nytt sms från honom "nämn inte vår lilla kommunikation för någon *ler*". Han har smsat mig och kallat mig för snygging också. Då bröt jag ihop, visade allt för min man och frågade vad jag skulle göra. han tyckte inte att jag skulle göra nåt.
Idag fick jag ett sms från honom. " Sugen? *ler*" Eftersom jag låg och sov, tog min man telefonen för att se vem som skickat sms, och skickade tillbaka: "på vaddå?". Då kommer det ett svar: " du får väl använda din fantasi *ler*". Min man skickade inte något svar, och efter ett tag fick jag ett nytt sms: "nu blev du tyst...".
Vad ska jag göra? Ska jag visa smsen för min vän? Eller ska jag konfrontera hennes man först? Har gråtit hela eftermiddagen, för detta kan ju förstöra deras äktenskap och framtiden för deras barn.
Förstår inte varför jag får såna sms från honom, jag är lyckligt gift, väntar barn nr 2 och är inte alls snygg eller så.
Men jag kan inte hålla tyst, radera smsen och glömma. Hade själv inte velat bli behandlad så.
Har någon ett bra råd om vad jag ska göra?