• LinaoMatilda

Vid vilken ålder lärde sig ditt barn färgerna?

Min dotter är 2,5 år och blandar hejvilt på alla färger, men har börjat intressera sig av vad det finns för färger.

Det syns inte att man är ful om man går fort och skrattar mycket!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vid vilken ålder lärde sig ditt barn färgerna?
  • jenn82

Min dotter som blir 2 nu i jan har börjat prata och se färger. Hon kan rosa, röd och blå, men ibland blir det lite fel

• MARIA99

3 åringen kan de flesta, 5 åringen blandar i hop grönt &blått än.

• Stora

Ella var nog runt ett då hon kunde de vanliga färgerna, Nu är hon 2½ och kan nyanser och tex rosa,orange,ljudblått mm

Victoria - Ella och Edvins mamma
  • LinaoMatilda
    Stora skrev 2007-01-04 08:02:21 följande:
    Ella var nog runt ett då hon kunde de vanliga färgerna, Nu är hon 2½ och kan nyanser och tex rosa,orange,ljudblått mmVictoria - Ella och Edvins mamma
    wow! Imponerande. Kunde hon alltså säga färgerna vi ett års ålder? Eller pekade hon när ni t.ex. frågade "vilken kloss är röd?"?
    Det syns inte att man är ful om man går fort och skrattar mycket!
  • imperia72

Min älsta kunnde färgerna när hon var 1,2 år de andra har varit 2,6 år så jag röstade på 2 år

• mludvigs

Min 2 åring kan namn på några fäger men kan inte peka ut dem eller så. Oftast säger han att allt bara är gult....

• mamma2004

Min dotter är 2½ nu och hon håller på att lära sig. Hon kan svart, vit, rosa, och börjar bli rätt dutkig på typ röd och blå.

• SophiaM

Thyra började lära sig runt tvåårsdagen, nu är hon 2 år och 4 månader och kan de allra flesta färgerna.

• Jennie med ie

Han började kunna skilja mellan rött, blått, svart och grått t ex runt 2½.... han började ö h t inte prata så mycket alls förrän dess.

~Skjut inte upp till morgondagen vad du kan göra i övermorgon~
  • Embla

Leo är 4 år och kan inte alla färger än.

• Tex

Caesar är 19 månader och kan de tio färger som kritorna i hans kritask har. innan han började måla med kritor intresserade han sig inte alls för färger .

• Ireth of Dorthonion

Nova började bli intresserad av färger någon gång mellan 1 och 1,5 år. Nu är hon två och kan alla ut av de vanligaste, och nu har även guld och silver kommit med ibland.

Svar på tråden Vid vilken ålder lärde sig ditt barn färgerna?