Vid vilken ålder lärde sig ditt barn färgerna?
Min dotter är 2,5 år och blandar hejvilt på alla färger, men har börjat intressera sig av vad det finns för färger.
Min dotter är 2,5 år och blandar hejvilt på alla färger, men har börjat intressera sig av vad det finns för färger.
Min dotter som blir 2 nu i jan har börjat prata och se färger. Hon kan rosa, röd och blå, men ibland blir det lite fel
3 åringen kan de flesta, 5 åringen blandar i hop grönt &blått än.
Ella var nog runt ett då hon kunde de vanliga färgerna, Nu är hon 2½ och kan nyanser och tex rosa,orange,ljudblått mm
Min älsta kunnde färgerna när hon var 1,2 år de andra har varit 2,6 år så jag röstade på 2 år
Min 2 åring kan namn på några fäger men kan inte peka ut dem eller så. Oftast säger han att allt bara är gult....
Min dotter är 2½ nu och hon håller på att lära sig. Hon kan svart, vit, rosa, och börjar bli rätt dutkig på typ röd och blå.
Han var nok rundt 2,5 år.
Thyra började lära sig runt tvåårsdagen, nu är hon 2 år och 4 månader och kan de allra flesta färgerna.
2,5 år så kan hon nästan alla färger
Tyra var nästan två
Han började kunna skilja mellan rött, blått, svart och grått t ex runt 2½.... han började ö h t inte prata så mycket alls förrän dess.
Leo är 4 år och kan inte alla färger än.
Caesar är 19 månader och kan de tio färger som kritorna i hans kritask har. innan han började måla med kritor intresserade han sig inte alls för färger .
Nova började bli intresserad av färger någon gång mellan 1 och 1,5 år. Nu är hon två och kan alla ut av de vanligaste, och nu har även guld och silver kommit med ibland.