• Svar på tråden Problem med bio-mamman del 3
  • Tezz72

Och jag är så innerligt trött på bonusbarnens biomamma. Gnäller och spyr galla, jag bryr mig inte men min sambo tar illa vid sig!

• Tezz72

Just nu är det lugnt här. Har inte hört något från biomamman just nu! Men på måndag kommer barnen!

• Tezz72

Tjofsen: Får man fråga vad han sa? Eftersom hon blev så sur!

• Tezz72
    Therese33 skrev 2007-01-15 08:35:37 följande:
    Självklart är vissa dagar lugnare än andra. Jag har haft världens diskussioner med min styvdotter i helgen om att hon är så jädra slarvig och min man har hållt med mig tills igår kväll. Problemet är att styvdottern är ovän med sin mamma och har bott hos oss i två månader nu och då tycker min man att vi skall vara extra snälla mot henne då hon mår dåligt för allt bråk med biomamman, men jag tycker ändå att det lilla krav att hon skall hålla iordning i rummet kan väl inte vara någon omöjlighet?Biomamman vägrar dessutom att lämna ifrån sig barnbidraget trots att hon inte haft min styvdotter hemma på två månader, vad gör man? Är det någon idé att ringa försäkringskassan?
    Ring FK och påtala att ni har haft mannens dotter boende hos er i 2 mån! Då ska hon också betala underhåll! Barn mår bra av lite regler och att städa och hålla ordning på rummet är inte så mycket begärt.
  • Tezz72
    spöket labans mamma skrev 2007-02-02 14:45:44 följande:
    hej hej! nu är jag oxå tillbax efter att fått byta id efter ett j-a liv här i staden. Tess72 känner mig ganska väl och kan nog klura ut vem jag är :)TAck och lov för sådana här trådar. Nuförtiden läser jag mest för att slippa påhopp. Men jag är här och tro mig jag förstår vad ni menar med jobbiga biomammor!
    Får jag bara fråga hur gammal ditt bonusbarn är? Kliar mig i huvudet just nu!
  • Tezz72
    spöket labans mamma skrev 2007-02-03 10:02:27 följande:
    snart 10 och 15 år.
    Nu ramlade poletten ner! Skrattande Välkommen tbx vännen!
  • Tezz72
    Therese33 : Vet din man om att han får dra av 14 dar i månaden för underhållsbidraget? Eftersom ni har flickan hos er 50/50. Så säg till din man att göra så!
  • Tezz72
    Wildstar skrev 2007-02-07 10:42:24 följande:
    men vad då nu fattar jag inte. Har man barnen 50/50 ska man väl inte betala underhåll då är det ju växelvis boende.Jag skulle vägra ta hit barnen halv tid om vi fick betala oxå. Det skulle inte vi ha råd med.
    Japp, det stämmer! Men det verkar som i  Therese33s fall att inte FK, lyssnar på dom. Det var därför jag gav det förslaget, så kanske FK vaknar upp!
Svar på tråden Problem med bio-mamman del 3