• eisa

Hur länge låter du en tampong sitta inne som LÄNGST?

jag har en maxgräns på 6 timmar

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur länge låter du en tampong sitta inne som LÄNGST?
  • gbgumman

Jag är jätte slavig med det där. Den blir kvar alldeles för länge glömmer att jag har mens helt och hållet.

• Beatrize74

Men....man kan dra det till sin spets och faktiskt säga att NI KAN DÖ OM NI HAR INNE DEN FÖR LÄNGE

Läs på bipacksedeln får ni reda på alla symptom som ni ska var aktsamma på.

• Jenna82

Absolut 6tim, o ändå när d gått så pass länge så brukar jag typ få ångest!

Ni sover sover med tampong...ni har aldrig hört talas om tampongsjukan?

• Mylla

Menskopp är bra för den som blöder mycket, den rymmer mycket mer än en tampong. Bästa jag har köpt någon gång.  Jag behövde bara byta den morgon och kväll och jag blödde mycket när jag hade spiral.

• MARIA99

Kanske får beställa en sånn där kopp.. är de inte svåra att få in då?

• Mylla

Det kan faktiskt vara livsfarligt att ha tampongen i förlänge, några stycken har dött av infektion.

• Fiffis

Herre gud trodde inte det var så många som sov med tampong, så lite tjejer vet tydligen man kan ju fan dö av det!

• Mylla
    MARIA99 skrev 2007-01-04 19:37:55 följande:
    Kanske får beställa en sånn där kopp.. är de inte svåra att få in då?
    Jo i början innan man lärt sig hur den ska sitta. Kommer den lite snett eller för långt in så läcker det. Men helt klart värt att öva på. Men den glider iallfall in lätt, till skillnad från tampong. Skrattande
  • ahlcec

Mäh, jag blir helt provocerad. Min mens är då fan inte äcklig. Vad har ni för konstiga blödningar?

Jag har tampongen inne i ett par timmar, tills kroppen säger ifrån. Jag får ont i magen när det är dags att byta, skitfräckt. Så högst fyra timmar, skulle jag tro.

Svar på tråden Hur länge låter du en tampong sitta inne som LÄNGST?