• eisa

Hur länge låter du en tampong sitta inne som LÄNGST?

jag har en maxgräns på 6 timmar

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur länge låter du en tampong sitta inne som LÄNGST?
  • E l l a

Sover med tampong så det kan ju bli en 8 timmar. Annars under dagen brukar det bli 3-4 timmar. Och vare sig det ena eller andra luktar inte!

• Löööv

Över natten. Kanske 7 timmar. annars dagtid inte mer än 4 timmar.

• mn73

Det ska va´ menskopp, för då blir man glad!

En menskopp kan sitta inne 12 timmar utan att man behöver bekymra sig!

• Miafialoppenkorv

4 tim på dagen. Har oftast binda på natten..

• dragon06

över natten.. annars 6 h.... skulle det vara för att man måste byta för den är fyld så kan jag ha mini under hela mensen typp.

• SmileDevil

Kan inte svara för jag kommer inte ihåg, var så länge sen jag hade mens =)

• 201201232

Det har hänt att det har blivit tio timmar någon gång när jag har sovit med den, men så extremt farligt är det faktiskt inte att ha den inne lite längre. Däremot tar jag självklart ut tampongen om jag känner mig lite sjuk oavsett om jag misstänker TSS, mensvärk eller förkylning, varför riskera något? Men det är väldigt problematiskt för oss som blöder lite, minsta tampongen suger upp för mycket och då vill man inte ta ut den efter 3-4 timmar, det gör ONT! Menskoppen känns inte så fräsch längre efter ett års användande, men jag ska ge den en ordentlig rengöring på något sätt, innan dess tror jag faktiskt att tampong är mer hygieniskt.

• Märta Maräng

När jag var i England gjorde de reklam för att man kunde ha tampong inne i 8 timmar eller över natten så sedan det har jag gjort så, tycker binda är så himla äckligt.
    Det har säkert hänt att jag har haft den inne i 12 timmar nån gång, men oftast blir det väl som mest 10 timmar över natten. Har aldrig haft några problem, tänkte som så att om det är ofarligt i England så är det väl ofarligt även här.

• mn73

snuttepuffan:
    Men om du steriliserar menskoppen genom att ka den eller tvättan den med sprit mellan gångerna så ska den väl inte vara ohygenisk?

• 201201232

Jodå, men den ser inte ren ut längre... ;)

• KickStart

Det beror på hur ofta jag går på toaletten. Byter alltid tampong efter att ha varit och drillat av en nr. 1
    Men max 4 timmar. Sover aldrig med tampong.

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • mn73

snuttepuffan:
    Men det är nog bara missfärgning, och borde inte ha med hur hygenisk den är

• 201201232

Jag vet, men samtidigt vill jag ta bort det där innan jag använder den. Det känns inte fräscht helt enkelt.

Svar på tråden Hur länge låter du en tampong sitta inne som LÄNGST?