• Melisabeth

Lita ovanliga namn

Funderar så på namn åt krypet... Jag har alltid velat ha lite "ovanliga men inte konstiga" namn

Nu tycks det dock som att sådana namn som fallit mig i smaken under åren har blivit "jättepoppis" numer..

Så jag tar gärna emot alla möjliga namnförslag - och då namn som inte är tillkrånglade eller "konstiga", men som inte är Poppisnamn =)

Skriv gärna allt som ni kommer att tänka på.. så kanske jag kan bli inspirerad, eller att vi rent av hittar vad vi söker =)

v 23 - Ella är väntad i maj =)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-05 10:40:10:
    Skall tillägga som jag har gjort i tråden.. Även om det skulle bli en Isabella/Ella som vi tror, så finns det ju möjlighet för andra och tredjenamn som är mer annorlunda än 20 i topp....

Eller fler barn i framtiden kanske =)
  • Svar på tråden Lita ovanliga namn
  • Jamirl

Lilo och Minoo e så söta tycker jag.

• Moder Sol

Ossian ska bäbisen i min mage heta. Det är ovanligt och jättesnyggt tycker jag.

• Jamirl

Jonnas lillebror ska nog heta Abbe, funderat på Bob, Levi, Eddie, Winston.

• TrollungensStubbe

Kolla den här länken (namngenerator som säger hur vanligt/ovanligt ett namn är). Om det sedan stämmer är ju en annan femma men inspiration får man.
    www.planetdad.se/index.asp

• Melisabeth

Det är till 97% en tjej, så Ossian kan bli lite skumt

Men så länge det finns en felmarginal så skall man ju hålla alla dörrar öppna =)

Lilo och Minoo var sött - tillhör nog dock namn som är lite "konstiga" enligt min smak =)'Aurora är fint... men känns som det börjar bli modenamn det också nu.. eller?? *undrar*

=)

• Melisabeth

Erna föreslog generatorn =)

TAck för länken =)

Ge absolut fler förslag.. jag reflekterar lite spontant om jag hinner =)

• Melisabeth

JUst det... om jag "dissar" namn så är det inte för att dem är fula eller så, utan mer att de bara inte "klickar" =)

• aintsaint

Jenna heter min dotter. Fint (tycker jag förstås), ovanligt och inte konstigt... Men smaken är ju som baken...

• Angelica J

"Ella är väntad" i maj står det ju under dina inlägg??
    Inte så ovanligt längre

svårt att komma med förslag när man inte vet vad för slags namn du tycker om??

gillade oxå Jamirl´s namn Lilo & Minoo nämligen, inte det minsta konstiga enligt mig
    Min lille kille heter Jordan Milo Tiger &  jag älskar udda namn som inte alla heter...
    Tyvärr har det dimpt ner en hel del Tigrar på det senaste

Svar på tråden Lita ovanliga namn