• Anonym (Hår..)

Hur ofta ska man tvätta håret egentligen?

Jag tvättar var tredje dag ibland varannan, är varannan för ofta? Jag har väldigt känslig hy och om jag duschar mycket så tar huden stryk, spelar ingen roll om jag smörjer efteråt.
    Jag får jätte fett hår ganska fort, pluss att jag ibland blir vädligt torr i hårbotten och att det kliiiar, men att använda mjäl medel är för starkt för mitt hår, skäms över att det ibland syns att jag är torr   Känns som alla ser det, så varje morgon checkar jag läget och tittar så det inte synd, alltså har inte SÅ mycket men ändå så det stör mig   Är det för att jag tvättar håret ofta det blir så?

• Svar på tråden Hur ofta ska man tvätta håret egentligen?
  • Dalias mamma

Prata med din frisör. Dom kan ju svara dig precis. Använd bara schampo från frisören eller möjligen barnängen. Dom andra vanliga har mycket mer tillsatser som kan irritera

• Elfan

Beror på hur känslig man är. Jag har extremt torr hårbotten och försöker tvätta håret max 2 ggr/vecka. Tål inte heller alla schampon men har hittat ett jättebra på Apoteket för just torr hårbotten. Det finns också en hårbottengel i samma serie som är skön när man är en torris...

• Anonym

Man ska helst inte tvätta mer än 2 ggr i vecka...men nu förtiden tvättar ju vi oftare...

Jag tvättar varanan dag...

• sötäpplet

Jag tvättar varannan dag och har precis som du, väldigt torr och tunn (känslig) hy. Får t.ex. torreksem här och var.

Jag använder ett schampo från frisören för känslig hårbotten. Har också en hårinpackning för detta. Sen smörjer jag hela kroppen och är extra noga med ansiktet och nacken. Hälsokosten har en morotsolja som är guld för just ansiktet.

Utan att smörja på två dagar börjar halva ansiktet flagna för mig och jag får fullt med små torr finnar =(

• Rosa 1962

tvättar håret varannan dag,,, göra rosa

• MsBabyLove

Jag tvättar varannan dag, om jag väntar en dag till känns det bara fett och jag känner mig ofräsch usch. Dock brukar jag låta håret vila om jag är hemma en dag ibland. Använder dock bara produkter från frisören som är bra för just mitt hår, det är värt det faktiskt...

• MsBabyLove

Jag tvättar varannan dag, om jag väntar en dag till känns det bara fett och jag känner mig ofräsch usch. Dock brukar jag låta håret vila om jag är hemma en dag ibland. Använder dock bara produkter från frisören som är bra för just mitt hår, det är värt det faktiskt...

• alvaereva

jag måste tvätta varje dag. får panik om det inte är nytvättat.

• Monalisan

tvättar oxå varje dag ...försöker hålla mej men SVÅRT

• sisley

Jag tvättar en till två gånger i veckan. Det krävs lite tålamod för att få håret i balans. Till en början är det fett och man vill bara tvätta det. Men härdar man ut under övergångsperioden så får man ett friskare hår.
    Ju mer man tvättar desto fetare blir håret och har du torr hårbotten så bör du kanske skära ner på tvättandet.

• Olivia2006

Jag tvättar ofta håret varje dag, men försöker att hålla mig till åtminstone varannan dag, men det är svårt. Tycker att håret fett så snabbt.

• anna zawadi

Beror väl på vad man har för slags hår. Jag tvättar 1 g/v

• Anonym (Hår..)

Jag tvättade håret iförrgår och idag kliar det och känns jätte fett   ska försöka stå ut och tvätta det imorrn, så att jag inte får så här hela tiden, inte bra för mig att duscha och tvätta håret så här ofta

• Delyssima

Ts, beror ju på hurdant håret är ....jag tvättar mitt hår ca
    2-3 ggr beroende på vad som finns för aktviteter inplanerade...
    Jag har tjockt hår som är självlockigt så att det blir torrt ofta så oftare kan ej tvätta det....

• Anonym (Hår..)

Jag har självlockigt hår och går på en rask stav prommenad runt 3ggr i veckan, kan det bero på det? blir vädligt svettig av att prommenera...

• Anonym (***klara**)

jag har supertunt hår,tvättar jag det på morgonen så är det fett i hårbotten redan på eftermiddagen,har testat massor olika schampon utan resultat.haft kort o långt hår,dagen efter jag har tvättat håret är halva mitt långa hår fett*suck*

så jag tvättar håret med ca 5-7 dagar emellan numera,bara onödigt att tvätta håret oftare

• Delyssima

Använder du typ oparfymerade shampo eller så? Har du mjälleksem?
    Fråga på apoteket...

• little moon

Efter sju dagar börjar mitt hår se risigt ut och kännas risigt.
    Så var 6:e, 7:e dag tvättar jag och gör en inpackning

• eisa

varannan dag men ska minska ner till var tredje för det spar schampoo och för att det är såå trååkigt att tvätta

Svar på tråden Hur ofta ska man tvätta håret egentligen?