• Anonym (Attraherad)

    Han är 25 år äldre än mig.

    Jag har under ca ett års tid varit mycket attraherad av en man i min närhet. För några veckor sedan bytte vi nr och nu har vi börjat flirta ganska mycket med varandra. Det känns att det ligger något i luften. Inget förhållande eller så utan det rör sig mest om sex och attraktion.
    Till saken är att han är 25 år äldre än mig. Det känns lite läskigt och jag vet inte att hur jag ska hantera detta. Det stör mig lite att han har barn som är i min ålder.
    Jag är inte ute efter något förhållande utan bara att man träffas helt kravlöst.
    Vad tycker ni om saken? Tycker ni att det är helt tokigt och fel, eller är det bara att "köra på" och se vad som händer?

  • Svar på tråden Han är 25 år äldre än mig.
  • L jung

    Min man är 14 år YNGRE än mig, och vi har det helt underbart tillsammans!!!

    Alla i vår omgivning ser vår kärlek till varandra och vi är helt accepterade som ett 'vanligt' gift par!  Underbart!!!  Och då även min dotter från tidigare äktenskap som är 9 år yngre än min äkta make.

    Go for it... ni får väl se vart det leder!!


    Behandla andra så som du själv vill bli behandlad.....
  • Jenniesmamma

    Min man är 15 år äldre än mig,jag är 21 och han 36,jag var 11 år när hans son föddes,och jag ser verkligen inga problem med det,det ända som får mig att tänka ibland rä att han är 3 år yngre än min mamma bara,men det är ingen som stört sig på det i våran närhet iallafall.

  • Familytime

    Jag har varit med en man som är 21 år äldre än mig. Han blev tyvärr pappa till min son . Det sket ju sig. Man ska nog inte gå in seriöst i ett sånt förhållande, det är liksom dödsdömt ibland. Men lycka till och ha det så gött!

  • Anonym (hajar inte)
    Familytime skrev 2007-01-04 20:15:16 följande:
    Jag har varit med en man som är 21 år äldre än mig. Han blev tyvärr pappa till min son . Det sket ju sig. Man ska nog inte gå in seriöst i ett sånt förhållande, det är liksom dödsdömt ibland. Men lycka till och ha det så gött!
    Varför är det dödsdömt ? Är det för att det inte funkade för DIG ?
    Man kan inte dra alla över samma kam!
  • Anonym

    Om det håller eller inte beror väl snarast på om man vill samma sak med förhållandet. Självklart kan åldersskillnad innebära svårigheter på olika plan (olika referensramar, olika syn på att få barn etc). En fördel kan vara att man kanske är mer benägen att prata igenom vad man vill ha just för att man räknar med att åldersskillnaden kan spela in medan det är lätt att - felaktigt - ta för givet att en mer jämnårig man är ute efter detsamma som man själv. Är det en kk båda är ute efter borde det bli mindre komplicerat.

    Familytime: Är man så ung som du ser ut att vara är det knappast åldersskillnaden som sådan som gör att det "skiter sig" utan olika livssyn. (Att den verkligen kan ställa till det om den ena blir krasslig i högre åldrar och den andra är pigg och arbetsför tänker jag mer på.) Min man är tjugo år åldre och har nyligen fått vårt andra barn (jag var vuxen med ett mångårigt förhållande med en mer jämnårig man när vi träffades i den mån det påverkar) och jag har inte upplevt åldern som ett problem. Olika referensramar, ja, men jag hade säkert haft svårare att leva ihop med en jämnårig man med öldrickande och folkrally som sina stora intressen

  • Anonym (Attraherad)

    Tack så mycket för era svar. Förmodligen komemr jag att köra på och se vad som händer. men en liten tanke jag har är vad omgivningen skulle säga om det kom ut? Jag vet att man inte ska bry sig om detta, men hur vanligt är det med så stor åldersskillnad? Jag menar när han är pensionär är jag bara 40 år.

Svar på tråden Han är 25 år äldre än mig.