Inlägg från: HaltaLotta |Visa alla inlägg
  • HaltaLotta

Halmstad tråd!!!!!

Åhh....*grr*...skrev just ett lång inlägg som bara försvann......

Aja, tar det kort igen..... Hur ska man göra och vad behöver man för grejjer (om man nu behöver nån "redskap") för att kunna mjölka sig själv (säger man så??) o spara mjölken för att tex pappan ska kunna ta nån matning? Måste man mata med kopp eller funkar flaska om amningen nu funkar bra?

Ni erfarna mammor vet säkert......

• HaltaLotta

Mamma Ia----oki, tackar som svarar......! Sambon min är extremt avis på mig som kan amma tösabiten! Han saknar väl den delen av närhet liksom..... Men han slipper känna sig som en mjölkko dagarna i ända iaf...

• HaltaLotta

Har varit på stan med min mor och Lova idag! Första gången med Lova sedan hon föddes......! Visst va jag lite nervös, skulle åka buss o sånt, amma offentligt o hela kitet ni vet för första gången ....... Och nu känns det ännu värre!!!
    Lova skrek och var arg större delen av tiden, jag ammade och bytte blöja mest hela tiden kändes det som, ändå va hon arg! Kändes som alla tittade på mig som "Missköter hon sitt barn eller??"

Värst va det när jag satt på Åhléns cafe själv, för mamma skulle iväg o köpa lite julklappar till mig , Lova skre o va lessen och jag tröstade så gott jag kunde, lyckades o hon va tyst vissa stunder men skrek igen efter en stund..... härdade ut för att jag visste att det handlade om max ½ timme som vi skulle sitta där......
    Tror ni inte en tant som sitter på bordet framför mig frågar om "Är du bara barnvakten eller???"

Hur duktig som mamma tror ni då man känner sig på en skala
    Jag ska aldrig åka till stan igen, inte förrens Lova är typ 10 år eller nåt.......!!!

Behövde skriva av mig mina aggretioner lite..... ..... blev faktiskt lessen av va tantskrutten på Åhléns sa!!!!! Dessutom är sambon min på julbord och jag är avis......... *suck*

• HaltaLotta

Tack för er a ord...... Precis vad jag ville höra!!! Känns lite bättre nu, har vilat och haft en lång Lova-mys stund!!! Får väl lära mig att inte ta åt mig så mycket av vad andra säger antar jag...... trots allt så är ju Lova bara 1 månad och vi känner varann inte så himla bra ännu om man tänker efter......

Trevlig helg på era alla.......

• HaltaLotta

Hej på er alla o god fortsättning!!

Lova bara växer o växer!!! Mest på bredden . När hon förra veckan vägdes, 6 veckor gammal, så vägde hon 5605g = gått upp 2 kilo sedan hon föddes!!!!!!!!!!!! Är inte det väldigt mycket?????

Hon mättes inte vid den kontrollen, men när hon var 4 veckor hade hon växt 2 cm..... bara tycker jag om man ser till vikten. BVC-tanten säger att allt bara är bra, och visst är jag nöjd att mjölken räcker till o så, men samtidigt så undrar man ju!

Jösses, vad kommer hon väga när hon är 10 månader månne?????? 20kg eller nåt om det ska fortsätta i den här takten *hihi*

• HaltaLotta

Ett till roligt ortsnamn:

Barslida

Ligger nånstans på vägen mellan Jkpg och Ullared........Undrar om invånarna där är sponsrade av Gilette?? (Oh GUD va dåligt försök till ett skämt.....sorry..... )

• HaltaLotta

Måste fråga er erfana babysimmare, när man går på babysim har man både babysimsblöja plus babysimsbyxor på barnet? Och hur gör ni vid ombytning o så? Och om båda föräldrarna är med, det är välbara den som badar med barnet som måste betala???
    Är sååå sugen på att börja jue.....

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!