Inlägg från: sharisse |Visa alla inlägg
  • sharisse

Halmstad tråd!!!!!

Har varit inne o "tjuvläst" nån gång här så nu tänkte jag iaf presentera mig. Ja en del av er vet ju vem jag är. Jag heter Jenny och är 29 år gammal. Väntar min andra son ( är vi 99.9% säkra på), har redan en liten Samuel som är 4 år (född dec 00) beräknat bf är 30 mars men då S kom för tidigt känns det nästan som om man räknar med att lillebror gör det oxå. Jag läser på högskolan i Halmstad och det gör min sambo oxå, jag läser sista terminen på sjuksköterskeprogrammet och Micke läser sista terminen på Vip. Vi bor i ett litet hus på gustavsfält med alla dammråttor och hunden Ramses.
    *vinkar*

• sharisse

Fy vilken dag... en sådan här dag när vädret ser strålande ut genom fönstret så vill man ju vara ute... men både jag och lilla S är sjuka. jag är nog lika förkyld som en riktig karl och lilla S har en hemsk hosta.
    Vad skall ni hitta på i helgen tjejjer... Här skall S till sin pappa och jag tror att jag skall sova halva helgen åtminstonde o bli frisk.

• sharisse

teaspoon : så trevligt. vi är ju bjudna till Mickes mormor men är jag så här dunder förkyld så vet jag inte om jag orkar. har precis tagit mig ur duschen och huvudet det dunkar som fasen.

Snart skall vi åka iväg o hämta lastbil, micke skall jobba i helgen ( kör budbil ibland) och då så måste jag köra honom dit för att hämta den. Sen ville S göra födelsedagspresent till sin pappa så vi skall pyssla... piueww.. hoppas på en tidig kväll...
    *kram*
    jenny

• sharisse

När S var så litan att han fick AD droppar från bvc så var det fram tom 2 år. man fick den sista flaskan när han precis närmade sig 2 år. Skall bli spännande o se omd et är mkt som förändrats nu när lillebror kommer.
    Kommer ju att gå på BVC nyhem istället för i stan där vi gick innan. Vi blev nämligen tvångsförflyttade därifrån i julas

• sharisse

jag har ofta jättemycket problem med att komma in här på sidan. Vissa dagar går det inte alls

gumlan : åh vad spännande.... *ler* längtar tills det är min tur även om det gärna får dröjja ett par tre veckor till....

Jag skulle faktiskt kunna komma med o fika på onsdag om det passar sig är ledig från skolan och lilla S är hos sin pappa.

Annars.... är det nån mera än jag som är mega förkyld... det är fjärde dagen här nu och jag hoppas verkligen att det går över
    det är svårt nog att andas som det är när man är höggravid.

*kram*
    jenny

• sharisse

magdans gud vad skojjigt... det hade jag velat...
    fast det hade verkligenv arit en syn för gudarna med mig där just nu

• sharisse

hallå hallå.... jag är såå himla trött....
    kan man inte få byta bort sitt bäcken o sin mage bara så där ett litet tag medans man är tvungen att praktisera?
    Jag har gräsligt ont i mina fogar....
    I kväll har jag varit på Gasque på skolan... det tyckte lillbäsen var skojj för det sparkades itakt med att det sjöngs....

Nu börjar jag bli riktigt trött på att vara gravid....
    o ändå är det bara 33+0 idag....

*kram* o godkväll på er tjejjer

• sharisse

promenader nära fyllinge passar mig alldelles utmärkt
    Bara bebis vill komma ut snart så jag slipper denna förbenade foglossning.

Vad tycker ni om vädret tjejjer, jag var på praktiken igår och höll på att inte ta mig därifrån, tur att man slapp börja tidigt idag iallafall.

• sharisse

gumlan : jodå jag kan promenixa vart som helst egentligen... men går man på stan är risken större att det kostar så mycket

vixie : galjberget är mysigt men med barnvagn så föredrar jag nog turen runt ön om man vill gå i skog.... landala sjön är idealiskt om man vill mysa o mata pippifårglar Fast jag tror båda ställena är lika nedblåsta av stormen, och det lär väl ta ett tag innan allt blir uppröjjt men det går alldelles säkert att hitta fina promenadställen ändå.

Nu skall jag köra o hämta min sambo som jobbat med att köra budbil idag.. stackarn... snön är ju inget vidare. Sen är det dax för praktik idag igen... fast det känns som om jag inte kommer att orka så många dagar till....

• sharisse

Håller med om att Halmstad förlossningen är att rekomendera, och jag har ju sett det ur flera synvinklar, både för att jag fött där själv och att jag har praktiserat där. Personalen är bra... mesta dels iallafall, och de flesta läkarna gillar jag oxå... det är itne bra det där att ha kvinnokliniken som sin basplacering.... jag vet precis vilka läkare som jag inte tillåter att röra mig. O nu är det snart dax igen.... jag är i v 33+6 idag o samuel föddes i 36 + 5

gumlan : har du ff lika hög feber.... ta febernedsättande och mycket att dricka. osså vila.. kroppen behöver det...

många som e sjuka just nu.... jag lider mest av halsbrännan här o foglossningen så klart.... sista dagen på infektion imorogn innan bebis kommer.... iallafall så hoppas jag det....

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!