Inlägg från: sharisse |Visa alla inlägg
  • sharisse

Halmstad tråd!!!!!

Cittra: fem ÅR ?????
    Va så länge.... enligt planerna jag sett skall det stå färdigt 2007 för då skall gyn flytta tillbaka till de nya lokalerna (gyn var min basplacering) o utöka sammarbetet med bb/förlossning.
    Enl landstingets egen hemsida så står det oxå 2007
    www.lthalland.se/extra/page/&id=20&module_instance=18

• sharisse

godmorgon flickor...
    inatt har det hänt grejjer....
    Min mage har försvunnit... ja bebis ligger kvar så klart men den har blitt så liten så liten. Antar att lillprinsen har tagit sig ned i bäckenet för jag känner mig så nätt om magen så....
    Orkade inte gå till praktiken idag.... hade jätteont i bäckenet igår.
    men man får väl vara tröttis n'är man är höggravid.
    Jag skall försöka få gjort lite skolarbete samt få iväg papperna till fk istället så att man kan få lite pengar... vi har levt på enbart mitt studiemedel länge nog nu....

• sharisse

ella : jag antar att det är jag som är närmast på tur då
    vår lillprins är beräknad till slutet av mars...
    Har en fyra årig son sedan tidigare
    är 29 och nästan klar med min utbildning till sjuksköterska.
    Var i Halmstad bor du? Jag bor på gustavsfält.
    Barnvagnspromenader låter toppen

• sharisse

cittra: ja man vet ju aldrig, bygget skulle ju varit i gång för flera år sedan egentligen så de kanske inte alls blir klara till 2007 hehe landstinget är ju inte direkt kända för att kunna planera....

hehe..
    jag känner mig så nätt om magen nu mera....
    o sprattlandet från lillbäsen känns längre o längre ned....

• sharisse

moimukulatt : får du inget bredband alls? Fy vad tråkigt... det skulle bli svårt att klara sig utan nu mera.... Exakt vart är det du skall flytta?

vixie : jag blir så avis på din magdans kurs.... vill oxå gå... men det kasnke finns nån omgång till hösten eller nått när min bebis är född och jag kan gå igen hehe

På tal om sjalar... jag har en babybjörn som vill använde jämt till S, denna gången kommer jag att använda den igen men vill ändå ha en sjal.. men jag tycker det är en jäkla djungel... inte bara det att de är dyra utan det faktum att det finns miljarder o miljarder olika varianter och jag vet itne alls vad det är jag vill ha eller skall titta efter..
    vi får se vad det blir....

Nu har jag vattengympat och är trött som en gnu....
    skall försöka pilla med lite skolarbete som skall in i morgon... även om det inte är det jag helst av allt vill göra....

*kram*

• sharisse

cittra: det vore säkert toppen om man faktiskt kunde röra sig... min foglossning gör ju att jag varken kan gå eller sitta rör jag mig för mycket så får jag bittert äta upp det sedan. men så fort jag blir rörligare så vore det skitskojj....

vixie : vallås är ju nära o bra.... undrar vem jag skulle kunna lura med på nått liknande

moimukulatt : jo jag vet vart snapparp ligger så då har jag lite koll... trist att de inte har byggt ut ännu... men det kanske kommer snart?

• sharisse

Jag fick köpa ett bälte nu när jag fick foglossningen denna gången.
    Gula rehab heter det... Jag tycker att det har rätt så god effekt men därimot får jag mera sammandragnignar när jag har det på så det blir obehagligt i längden.
    Denna gången fick jag foglossning redan i v 13 mycket pga att jag praktiserade på ortopeden då tror jag. Men å andra sidan fick ajg det rätt så tidigt förra gången med
    Men men det är snart över nu.....
    v 34 + 1 idag.... (S kom i v 36+5)

• sharisse

teaspoon : jag fick en remiss för bälte när jag väntade S. Denna gången sa min Bm bara att det fick man ordna själv och sjukgymnasten rekomenderar detta.... vet att det finns andra men detta har räckt bra för mig... *skönt* nu använder jag det bara när jag vet att jag skall anstränga mig och då har det bra effekt.... tur det

vixie : vi håller på att renovera vårat hus o det blir ALDRIG färdigt.
    jag hade hoppats att köket skulle bli klart tills bebis kommer men det betvivlar jag nu.... kolla in www.ryttergard.se/hus/hus.html så får du se , alla länkar är inte klara men man kan kolla in köket hur det ser ut nu mot innan

gumlan : jag har oxå svårt för att fika nästa vecka... skall praktisera måndag till torsdag o till skolan på fredag. Skall ju vara på centralop och se lite gynoperationer o kejsarsnitt.... så är det nån som skall snittas nästa vecka så kanske det dyker upp en valross som är grönklädd... isådannafall är det jag

• sharisse

cittra: jag går på vattengympa.... varje torsdag.... det är skönt att känna sig rörlig för en gångs skull....

• sharisse

cittra: nä jag tror minnsan inte att huset någonsin kommer att bli färdigt men då blir det kanske svårt att sälja när det beger sig oxå *skrattar*

ja det är härligt med vattengympan, men jag gillar inte att det är sjukgymnasten som tagit över det, hon gör ju ingenting, delar ut ett papper osså får man göra rörelserna själv ingen ledning eller nått alls.
    Hade jag itne haft frikort och går gratis så hade jag aldrig i livet betalat 100 kr per gång för det....

• sharisse

ohh jag vill oxå åka till Ullared.....
    jululle : du får minnsan lova att berätta om det fanns nått att ha nu då...
    inte för att vi ahr råd att åka nu ändå men man kan ju drömma

• sharisse

cittra: japp tyvärr är det så. Man får ett papper med bilder o sjukgymnasten går igenom övningarna första gången men sedan får man snällt stå där i bassängen och göra dem själv
    Trist när man gått på "riktig" dvs ledarledd vattengympa innan och vet hur det är...
    Men men... det gör ju sin nytta iallafall...
    samt att man känner sig smidig för en gångs skull.
    Nu tror dock inte jag att jag kommer att gå där så många flera gånger, max en gång till o sen tror jag det är dax för mig....
    det trycker på nedåt nått så fruktansvärt o min kropp better sig om om jag verkligen vore i slutfasen... o det var precis det samma innan S föddes... fast nu känns det kluvet... både spännande och skönt men samtidigt hjälp... är jag redo för detta

• sharisse

besiktningen ligger ju i mina hemtrakter....
    kristinehed.... kan ju beskriva vägen men vart ifrån?

• sharisse

kartor.eniro.se/query&lang=&fname=&fstreet=Viktoriagatan&fnr=&fzip=&fcity=Halmstad+kommun&fx=1319679.0&fy=6286642.0&tname=&tstreet=Kristinehedsv%E4gen&tnr=24&tzip=30244&tcity=HALMSTAD&tx=&ty=&turnaround=0&mapstate=5%3B1319679%3B6286642%3B0%3B1318050%3B6288415%3B1321310%3B6284870%3B&mop=&ax=

funkar en sådan här karta?

• sharisse

hej tjejjer....
    Idag har jag varit med på ett planerat snitt och det var sååå fint... *suckar* där kom det allt små tårar i ögonvråarna flera gånger....
    O jag har en lika dan gosegosse i min mage... nu längtar jag ju bara ändå mera.....

• sharisse

gumlan : jag kan nästan när som helst i nästa vecka för jag har inte mycket planerat.... har samuel tisdag onsdag men annars är jag barnfri. Skall ju heller inte praktisera o bara måndagen i skolan...

• sharisse

Om torsdag
    naturligtvis så skall jag vara i skolan mellan 12-15 men jag kan komma efter det om ni sitter kvar ett tag?
    Vill INTE vara i skolan

• sharisse

Ärsch jag bara skojjade kom jag på nu *tittar i taket o visslar* jag skulle ju inte alls vara i skolan.... den dagen vart flyttad till nästa vecka. Så säg en tid and Ill bee there

Nu har jag tagit mig i kragen och beställt en bärsjal iallafall, en elastiskbärsjal blev det ialalfall och den billigaste av dem, en moby wrap.
    Vi får se om det kan vara nått... nån som har några erfarenheter?
    Skall betala den idag så får vi se om den hinner komma innan bebis, vilket med tanke på att nu är bebis så lugn o fin igen så att jag tror den väntar ett tag till, är ganska så troligt.

*kram*

• sharisse

14.30 på regnbågen blir bra

Cittra: jag beställde från www.stellaris.se
    nu får vi se hur snabba de är på att leverera.

återkommer med det.

• sharisse

Hej tjejjer o tack för idag...
    Det var ju jättetrevligt att få ett ansikte (o tillhörande bebis) på er...
    Nu är jag skittrött o min mage övar sig konstant med sammandragningar... lilleman kanske blev avis o bestämmer sig för att göra sällskap ?

Jag kan dock inte fatta att det ligger ett sådant litet underverk i min mage o jäser.... han kan gott komma ut nu tycker jag.
    Nä nu skall jag vara ändå onyttigare idag o sätta igång o baka lite
    hehehe

*kram*
    Jenny

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!