Inlägg från: 201201232 |Visa alla inlägg
  • 201201232

Att försäkra en katt

Agria är lite dyrare, men tjafsade minst när jag skulle försäkra min katt. Andra bolag ville ha friskintyg bara för att han inte var kattunge. Det kostar ju en del att få katten konstaterad frisk av veterinären också.. Vissa sjukdomar fick jag karens på, men det gjorde inte så mycket tyckte jag.

• 201201232

Jag är nöjd med Agria faktiskt även om vi inte har haft något försäkringsärende, men det går ganska snabbt att komma fram i telefon och de är trevliga. Jag var väldigt nära att byta till If och trodde att allt var klart och att det inte vara några problem att byta bolag när det plötsligt damp ned ett brev i lådan om att de bara behövde ett veterinärintyg för att ta emot mig som kund. Det intyget kostar ju mer än prisskillnaden mellan If och Agria. Fick ingen som helst förvarning om det kravet, utan jag trodde verkligen att bytet var genomfört och min katt har aldrig varit sjuk så det beror inte på det. Så jag behöll Agria. Nu på senare tid har jag hört att Agria är bättre för äldre katter också, och min katt är ändå fyra år nu och kommer snart att börja räknas som senior.

Svar på tråden Att försäkra en katt