Nä det är inte lätt, lägger man varorna åt sidan så gör man fel, rullar man bndet så varorna krossas gör man fel, rullar man inte bandet så varorna krossas gör man fel.
Jag hade en kund vars chipspåsar höll på att bli klämda eftersom jag missade att he dem åt sidan, då stängde jag avbandet så de skulle kunna ta chipsen innan mjölk och annat tungt kom. De blev flyförbannade och suckade när jag sa att chipsen skulle bli krossade om jag fortsatte köra.
Sedan har jag lagt helt knäppa varor åt sidan, som inte alls riskerar att bli krossade, av ren reflex. Men om ni kunder vill att jag slutar med att slå in era varor och går runt hela bandet för att lägga tillbaka varan på bandet istället för att fortsätta med era andra varor så kanske man ska göra det!
Och ang. skålen och växeln, har du handen en bit ovanför skålen? Förde kan av ergonomiska skäl ha fått order om att inte sträcka sig så långt upp utan bara till skålen. Även om det inte är så "farligt" tycker man själv, men efter flera timmar, dagar och veckor i kassan så blir sådana saker väldigt skadliga för kroppen. Första gången jag jobbadei kassan och var totalt otränad kändes det som om ryggen skulle gå av bara det kom en vara som vägde mer än ett kilo.
Telefonerna och pratandet därhåller jag dock med om att det är irriterande. Likaså de som inte hälsar och är trevliga när man själv är trevlig och hälsar.