• skorpionen80

Kassapersonal

Nu har jag sett en del trådar där kassapersonal retar sig på kunderna. Nu är det vår tur att ge igen ;)
    Jag retar mig på när personalen lägger varorna vid sidan av bandet, så man får gå upp och hämta dem! Jag har glömt kvar grejor så flera gånger... När jag packar upp ur vagnen så lägger jag ju det ömtåliga längst bak, så det inte krossas, men ändå ska de lägga det upptill. Och ibland lägger de helt oömma och lätta saker där uppe! Grr! Nästan så man tror att de får provision på glömda varor...

• Svar på tråden Kassapersonal
  • Spegel

Irriterar mig på en kassörska i den här staden på en simpel grej egentligen men: Om jag väntar på växel och sträcker fram en hand för att ta emot den, nä då kan hon inte lägga pengarna i handen utan måste prompt böka sig in under den för att lägga växeln i den där jäkla skålen. Hur nonchalant känns inte det då... händer varje gång...

• Snutte83
    female skrev 2007-01-06 23:38:19 följande:
    Irriterar mig på en kassörska i den här staden på en simpel grej egentligen men: Om jag väntar på växel och sträcker fram en hand för att ta emot den, nä då kan hon inte lägga pengarna i handen utan måste prompt böka sig in under den för att lägga växeln i den där jäkla skålen. Hur nonchalant känns inte det då... händer varje gång...
    Lägg din hand i skålen nästa gång
    Jag ser så dåligt när jag blundar...
  • buffybus

jag stör mig på att dem ibland (personalen) pratar med varandra..det gör dem här i min by..så får man stå o vänta tills dem pratat färdigt o sen tar dem varorna på rullbandet o sen tar betalt..störigt..man kanske har bråttom ibland..

något som kan va irriterande för personalen e om kunden pratar i telefon..iallafall på matställen där man ska beställa..för då ska man ju prata med personalen.. (har jobbat på burger king)

• DalaPetra

Vad sägs om kassapersonal som kommenterar min "stooora" rumpa när jag böjda mig ner i vagnen och plockade upp varor? Hon pratade med kassörskan mitt emot bortanför mig. Men hon fick så hon teg på plats och jag ringde även hennes chef. Chefen sa att tjejen nekade....det är väl klart att hon gör det....

Det kan såra rejält för någon som kanske inte hade en så bra dag som jag hade....

• miss precis

Jag råkade ut för en kassörska häromdagen som INTE rullade bandet. Bra störande att få stå och hänga över hela bandet och dra åt sig varorna där dom låg i en fin hög precis bredvid henne....Grr

• miss precis

...Bandet rullade alltså inte när varorna passerat kassörskan.

• Kelas  Kaspar

det här med att kassörerna snackar med varann retar gallfeber på mej med, men det är annu värre när det är människor med utlädsk bakgrund som snackar över huvudet på en och man inte förstår.

Missförstå mej inte nu, är inte på något sätt rasist, men det är frustrerande när det förs en dialog över mitt huvud som jag inte förstår, dom kan ju snacka vad skit som helst om mej.

• Greta05

miss precis:bandet kanske var trasigt?

Näe,jag vill ge en eloge till all kassapersonal!Så mycket idioter som handlar!
    Häromdagen stod jag i kö i en mataffär,en kvinna glider förbi min kö med en vara i handen,kassörskan regerar&ifrågasätter på ett bra sätt.
    -kvinnan(argt)Jaa men herregud,jag skulle bara byta ut den!!
    -kassörskan(vänligt)Då får du gå genom den kassa du betalat.Jag kan inte veta deta.
    -kvinnan(ännu argare):Näe,jag vägrar!Står&stampar på golvet samtidigt
    Sedan skriker hon till den hon betalade hos(4kassor bort):
    "Visst är det ok att jag tar denna??"Får ett nick till svar&vänder sig om till"min"kassörska._"Vad var det jag sa"&sen så ställer sig människan&sträcker ut tungan till "min"kassörska!!

En vuxen kvinna på 40+!
    Patetiskt!

• DalaPetra

HAr ju själv suttit i kassan så jag vet vilket helvete det kan vara..... folk som ställer upp drickabackar osv Jippi!!!

• Laire

Nä det är inte lätt, lägger man varorna åt sidan så gör man fel, rullar man bndet så varorna krossas gör man fel, rullar man inte bandet så varorna krossas gör man fel.

Jag hade en kund vars chipspåsar höll på att bli klämda eftersom jag missade att he dem åt sidan, då stängde jag avbandet så de skulle kunna ta chipsen innan mjölk och annat tungt kom. De blev flyförbannade och suckade när jag sa att chipsen skulle bli krossade om jag fortsatte köra.

Sedan har jag lagt helt knäppa varor åt sidan, som inte alls riskerar att bli krossade, av ren reflex. Men om ni kunder vill att jag slutar med att slå in era varor och går runt hela bandet för att lägga tillbaka varan på bandet istället för att fortsätta med era andra varor så kanske man ska göra det!

Och ang. skålen och växeln, har du handen en bit ovanför skålen? Förde kan av ergonomiska skäl ha fått order om att inte sträcka sig så långt upp utan bara till skålen. Även om det inte är så "farligt" tycker man själv, men efter flera timmar, dagar och veckor i kassan så blir sådana saker väldigt skadliga för kroppen. Första gången jag jobbadei kassan och var totalt otränad kändes det som om ryggen skulle gå av bara det kom en vara som vägde mer än ett kilo.

Telefonerna och pratandet därhåller jag dock med om att det är irriterande. Likaså de som inte hälsar och är trevliga när man själv är trevlig och hälsar.

The woman formerly known as Therese 1986 and Sundsvalltjej
  • Santja

Håller med någon som skrev här inne här inne, det spelar ingen roll vad man gör så gör man fel som kassa personal. Vissa kunder tror att det bara är just de som handlar av mig på hela dagen, faktum är att det är hundratals andra som är alldeles utomordentligt nöjda men så råkar man göra ett misstag och då är man den sämsta kassörskan de någonsin haft. Jag är alltid noga med att lägga ömtåliga varor vid sidan därför att de inte ska bli mosade, INTE för att de ska glömma dem. Är det mitt fel att en vara blir mosad får de alltid gå och byta den. Jag är inte emot kunder, tycker om de flesta men de som inte ser mig som en människa som kan göra fel då och då, de har jag inte mycket till övers för. Kassapersonal får höra alldeles för mycket, saker de inte ens kan rå över så ni som stör er får gärna berätta innan ni lägger upp varorna på bandet hur ni vill att jag gör så undviker vi misstag och sura miner.

• AW76

En gång när jag handlade på Lidl så märkte jag efteråt att en gurka var dålig.

Påpekade detta till kassörskan, och tänkte att det är bara att gå o hämta en ny. Nej, då var hon tvungen att göra återköp eftersom det var kilopris och inte styckpris.

Herregud, vad kunde det ha diffat på, 50 öre? Tyckte det var lite onödigt bara. Kan man liksom inte bara ha attityden "det är lugnt, ta en ny".

(Jag har varit kassörska, och jag var definitivt generös i såna lägen)

• Laire
    AW76 skrev 2007-01-07 15:34:39 följande:
    En gång när jag handlade på Lidl så märkte jag efteråt att en gurka var dålig.Påpekade detta till kassörskan, och tänkte att det är bara att gå o hämta en ny. Nej, då var hon tvungen att göra återköp eftersom det var kilopris och inte styckpris.Herregud, vad kunde det ha diffat på, 50 öre? Tyckte det var lite onödigt bara. Kan man liksom inte bara ha attityden "det är lugnt, ta en ny".(Jag har varit kassörska, och jag var definitivt generös i såna lägen)
    Jag vet inte om Lidl har ett elektroniskt beställningssystem? Alltså att datorn mäter av hur mycket som finns i lager och varje gång man drar en mjölk räknas lagret ner.

Har de det är det ganska vettigt, eftersom det annars blir fel i beställningen (och många gurkor små...).

Annars ärdet knepigt, jag jobbade på Coop som på gott och ont inte har ett sådant system, så då kunde varor lättare ta slut om någon missade att beställa det, men det var lättare för mig som kassör då jag kunde "bjuda" på några gram gurka.
    The woman formerly known as Therese 1986 and Sundsvalltjej
  • AW76

Ok, ja de har säkert sin policy. Lite jobbigt dock, att behöva försenas hela 2 minuter pga detta, stressad som man är

• Emin éMinÄlskling

Kassapersonal som inte kollar upp på en och hälsar när man kommer som kund retar gallfeber på mig.
    Jag skiter i det kommer hundratals kunder varje dag, men att klämma ur sig ett enkelt hej ska man klara om man arbetar i kassa.
    Men.. dock tror jag nästan att allt som allt så får kassapersonalen ta mer skit än kunderna.
    Har själv jobbat i kassa på cafe, och herre guuud vilka människor det finnsFörvånad

Kände igen det där med att lägga växeln i skålen istället för handen, men för mig var det tvärtom.. flera gånger när jag stod i kassan och räckte fram handen för att ta emot betalningen, så slängde mupparna istället ner sina sedlar eller ännu värre sin j*vla samling med mynt ut på bänkenSkrikandes...riktigt nonchigt, usch!
    Fick verkligen anstränga mig för att inte sjunka lika lågt och kasta ut & tillbaka växeln.

• buffybus

japp en kassa personal hos mig tittar aldrig upp när unga människor kommer i kassan...men däremot äldre människor..när dem kommer ja då kan vi säga hej glatt...jävla gamla människor som jobbat förlänge

• Lillstrumpa82

På mitt jobb har vi som regel att säga hejdå till alla kunder som går ut, även dom som inte handlar, men det känns lite si sådär när ungefär 4 av 5 varken tittar på en eller ens reagerar när man säger nått. Och det där om att lägga pengarna i skålen, håller med lite om det, retar mig på samma sak fast från kunderna, ofta säger jag summan och räcker fram handen för att ta emot pengarna men kunden ignorerar min hand och lägger ner pengarna på disken?? Sen har jag även för vana att först lägga mynt i handen på folk och sen ge dom sedlarna, gillar inte när jag själv har handlat och får tillbaka pengar och mynten ligger överst, dom har då en förmåga att inte vilja ligga tills jag har hunnit få ner dom i plånboken

• Myrongen

Jag säger bara: stackars kassapersonal.... Hade jag suttit i en kassa hade jag fått Kalle Anka utbrott 58 ggr per dag på alla idioter till kunder! Kom igen...nog finns det BRA många fler idioter till kunder än otrevlig kassapersonal? Förstår att endel slutar anstränga sig.

• TexasPecan

Jag gillar inte när butikspersonal öppet pratar illa om kunder så att andra kunder kan höra. Har varit med om det ett flertal gånger att personal står och beklagar sig över kunderna. Man får inte direkt någon lust att handla något i den butiken då, känner sig mest besvärlig och ivägen.

Svar på tråden Kassapersonal