Du måste logga in för att svara i en tråd.

• vagabond77

i-landsproblem

Vad irriterar du/ni er på i vårt moderna samhälle, alltså rena småsaker, s.k i-landsproblem. Vore kul att se vad en del stör sig på i allmänhet. :)

Jag kan vara irriterad ibland över när jag steker hamburgare t.ex. och pannan bara rymmer tre när burgarna är frysta, för lägger jag i fyra så måste alla burgarna/någon ligga på sargen, och blir klara olika tider och riskerar att bli brända, jag vill ha alla färdiga samtidigt och sitta i lugn o utan att behöva springa mellan spis och matbord. De kallnar ju om man först gör 3 och sen 1. osv. Ni förstår typen av tråd :)

• Svar på tråden i-landsproblem
  • Fismamman

När folk går av bussen och stannar på trottoaren precis framför dörrarna. Så det blir svårt för andra att gå av. Det kan reta mig. Att det ska vara så svårt att ta ett steg åt sidan.FlörtSkrikandes

• vagabond77

När batterierna är seega i fjärrkontrollen och man inte kommer ihåg att köpa batterier, men man retar sig var gång man ska sätta sig vid tv:n för fjärren funkar bara sämre o sämre, man trycker hårdare osv...

Fismamman ja heh... fler såna saker :) Vore roligt om vi fick till lite som vi kan skratta åt och kanske se från ovan hur små problem det egentligen är :)

• Snufserufs

När dottern har tagit med sig balsamet upp till duschen på övervåningen så jag får gå upp för hela trappan för att hämta det!

• Fismamman

Att hantverkarna här hemma glömmer att koppla telesladdarna efter sig. Hänt flera gånger och jag kommer inte ut på internet PÅ EN HEL DAG!

• tessan8micke

Bara för det så kommer jag inte på en enda grej just nu men annars är "Dagens I-landsproblem" ett vanligt förekommande uttryck hemma hos oss.
    Väldigt ofta kommer vi på oss själva med att gnälla över skitsaker..

• vagabond77

Ibland när jag hyvlar ost hemma hos min mor så kan hon brista ut på fullaste allvar "gör inte kälkbackar för tusan"!!! Hon är världens goaste mamma, men jag brukar säga vad spelar det för roll om osten lutar lite...?

• Flutterby

Har en som liknar fismammans(kul nick). När folk stannar precis innanför de där "grindarna" på tex Maxi så att man själv inte kan ta sig förbi! Eller parkerar kundvagnar på tvären i gångarna!

• The Arrow

Fismamman - Apropå det där med folk som stannar tvärt överallt eller står mitt i typ flaskhalsen på Ikea eller vad som: Då brukar jag utbrista i ett fejkat förvånat "Oj!" (typ, OJ, står du HÄR?)... då brukar iaf pensionärerna upptäcka hur fel dom står. Många andra verkar inte skämmas *suck* ; )

• Fismamman

Helt otroligt!!!Flört 

Folk som tvärstannar helt plötsligt. (Deras mobil ringer, de ser något snyggt i skyltfönstret). Så man springer rakt in i dem. Eller i värsta fall kör man på dem med barnvagnen och då tittar de surt på mig!?!

• vagabond77

Folk som ställer sig på familjeparkeringen utan att ha barn i bilen... för övrigt en annan lång tråd på fl. :)

• The Arrow

Vagabond77 - Nu kollade jag på länken i ditt första inlägg - haha, ja det är verkligen ett litet problem egentligen (jag säger inte att jag är perfekt, jag kan också vara sådär).

Vet inte om det klassas som i-landsproblem, men häromdagen vid kassan på matbutiken så blev det nästan handgemäng mellan en medelålders kvinna som hade sin tonårsdotter med sig och ett äldre par för att någon av parterna tyckte att den andra parten hade trängt sig före eller försökt stå i två köer samtidigt för att se vilken som gick snabbast.
    Dom gruffade ett bra tag tills nivån "Sluta prata om oss! Jag hör ju att du pratar om oss!" "Nä, jag pratar med min man, inte med dig!" samt "Nä, man får visst inte ens ANDAS i det här landet!" hade uppnåtts...

HA

• vagabond77

The Arrow,
    Jo det är hemskt att höra. Det beror nog på att respekten för folk har försvunnit helt i Sverige. Jag bor ju i Mexico och jag trivs så med folket här. Det är på nivån att man kallar alla vuxna för herr och fru eller fröken som det var i sverige för länge sen. Blotta tanken på att tala oartigt till en vuxen här finns nog knappt. Låter hårt men är väldigt hjärtligt. Folk har respekt kvar. Jag gillar det.

• Jenny70

Gud, det finns ju MASSOR med exempel på i-landsproblem, men när man ska komma på dom såhär så är det inte lika enkelt...kanske ett i-landsproblem i sig??

Något som kan reta mej till vansinne är när sambon är på väg att handla & jag kommer på nå´t mer så fort han kört iväg...ringer & SÅ HAR HAN INTE MOBILEN MED SIG!!!! GRRRR!!!!

Eller som i morse...han stack för att handla frukostbullar, men fick inte tummarna loss, som vanligt, så när han kom dit var mina FAVVISbullar slut & då kom han hem med andra...=hela min morron förstörd! (Å andra sidan får man ju va glad att här finns bullar att köpa, att vi har pengar att köpa bullar med, att vi kan äta oss mätta & blablabla...!)

• Tjimtjom

Att stadsbussarna i Örebro stannar PRECIS framför en lyktstolpe så man inte kommer av utan måste be busschaufören köra fram en bit, det händer VAR ENDA GÅNG vi är nere o hälsar på o åker buss!!!!

Örebro komun som envisas med att sätta upp lyktstolpar o annat så nära busshållplatsen

Busschauförer som stannar 1 m från trotoarkanten så man "fastnar" med vagnen när man kommer ner.

Folk som inte säger "Tack" när man hållit upp dörren

Listan kan bli lååååång!

• Bure

Exaaakt Tjimtjom: folk som inte säger "tack" när man håller upp dörren för dem! =)

Tycker vidare att det är smått irri, om än inte ett måste, när folk före en i kön i en mataffär inte lägger upp en pinne på bandet när de har packat upp sina varor. Som sagt, inte tvunget, men jäääkligt mycket trevligare att göra det än att låta bli. Särskilt om den bakom har svårt att nå den själv pga "blockering" av personen/vagnen/matberget framför.

• Chaplin

Jag retar mig till tusen på folk som på Coop samlar all frukt och grönsaker och står och väger allt på en gång, alltså de som har Shop Express. Om man själv har en sak att väga får man stå och vänta i evighet. Kan inte förstå att man inte väger efterhand, så at det slipper bli kö!

• Grisling

Jag tycker det är skitjobbigt när uttagsautomaten har slut på hundralappar och bara har femhundralappar. Det ni!

• vagabond77

För ett tag sen läste jag en insändare i en tidning om en; man som som krävde skärpning av bankpersonalen för att sedlarna som kom ut i uttagsautomaten låg vända åt olika håll, och han skulle minsann byta bank om det inte blev ordentlig skärpning.

Svar på tråden i-landsproblem