Inlägg från: vagabond77 |Visa alla inlägg
  • vagabond77

i-landsproblem

Vad irriterar du/ni er på i vårt moderna samhälle, alltså rena småsaker, s.k i-landsproblem. Vore kul att se vad en del stör sig på i allmänhet. :)

Jag kan vara irriterad ibland över när jag steker hamburgare t.ex. och pannan bara rymmer tre när burgarna är frysta, för lägger jag i fyra så måste alla burgarna/någon ligga på sargen, och blir klara olika tider och riskerar att bli brända, jag vill ha alla färdiga samtidigt och sitta i lugn o utan att behöva springa mellan spis och matbord. De kallnar ju om man först gör 3 och sen 1. osv. Ni förstår typen av tråd :)

• Svar på tråden i-landsproblem
  • vagabond77

När batterierna är seega i fjärrkontrollen och man inte kommer ihåg att köpa batterier, men man retar sig var gång man ska sätta sig vid tv:n för fjärren funkar bara sämre o sämre, man trycker hårdare osv...

Fismamman ja heh... fler såna saker :) Vore roligt om vi fick till lite som vi kan skratta åt och kanske se från ovan hur små problem det egentligen är :)

• vagabond77

Ibland när jag hyvlar ost hemma hos min mor så kan hon brista ut på fullaste allvar "gör inte kälkbackar för tusan"!!! Hon är världens goaste mamma, men jag brukar säga vad spelar det för roll om osten lutar lite...?

• vagabond77

Folk som ställer sig på familjeparkeringen utan att ha barn i bilen... för övrigt en annan lång tråd på fl. :)

• vagabond77

The Arrow,
    Jo det är hemskt att höra. Det beror nog på att respekten för folk har försvunnit helt i Sverige. Jag bor ju i Mexico och jag trivs så med folket här. Det är på nivån att man kallar alla vuxna för herr och fru eller fröken som det var i sverige för länge sen. Blotta tanken på att tala oartigt till en vuxen här finns nog knappt. Låter hårt men är väldigt hjärtligt. Folk har respekt kvar. Jag gillar det.

• vagabond77

För ett tag sen läste jag en insändare i en tidning om en; man som som krävde skärpning av bankpersonalen för att sedlarna som kom ut i uttagsautomaten låg vända åt olika håll, och han skulle minsann byta bank om det inte blev ordentlig skärpning.

Svar på tråden i-landsproblem