• Lilla Mjau

    Hur tätt in på förlusten började ni försöka bli gravida?

    Jag har förstått att det är väldigt vanligt att många fort vill bli gravida igen efter sin förlust av sitt barn. Är lite nyfiken på hur länge ni väntat innan ni börjat med bebisverkstaden. Själva var vi tvugna att vänta 6 månader innan vi fick grönt ljus. Man ville först se hur min livmoder läkt efter rupturen jag fick när Theodor föddes.

    Anna med *Theodor*


    - Mycket kan man köpa men ingen kan köpa livet - Tomas Di Leva
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur tätt in på förlusten började ni försöka bli gravida?
  • SkåneM

    Vi väntade inte alls i princip dvs skyddade oss inte så när kroppen väl hade kommit på rätt spår igen så blev det plus (vilket överraskade oss för det tog över ett år för oss att få plus första gången).

  • Jozie

    Ungefär 2½ månader, vi började i juni och Helix är född i slutet av mars, jag ville till en början vänta till hösten men jag insåg att det kunde ta tid, och det har det juh gjort också...än har vi inte lyckats.


    En ängel går vid min sida...
  • Fröken Flinta

    Ca 1,5 månad. Vi kände båda redan från början att vi ville försöka så fort det gick. Fast första "seriösa" försöket var nog efter 2,5 månad. Min sambo ville gärna vänta till efter uppföljningssamtalet på sjukhuset då vi gick igenom obduktionsprotokollet och journalen. Bara för att var helt säker på att det inte var något genetiskt fel med stor upprepningsrisk, även om vi var 95 % säkra redan innan att det bara var slumpen som hittat till oss...

  • tindra 2006

    det tog mig 21 månader att bli gravid igen fast med en ny partner som jag nu är gift med efter fem års förhållande.

  • Mamma Åsa

    Pang på... fanns inget i min värld som hette vänta eftersom de inget sagt att vi inte fick ..så men de togs sig efter 6 månader med fick missfall sedan 2 månader till då var gabriel i min mage
    Kram

  • Toka2

    6 månader ca, men inte av fri vilja. Vi var tvungna att invänta magnetröntgen och svar på den, samt en fotröntgen och svar på den, innan vi kunde slänga kondomerna.


    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Lilla Mjau

    *puffar*


    - Mycket kan man köpa men ingen kan köpa livet - Tomas Di Leva
  • svalaandersson

    1,5 månad efter Elsa föddes... Hittills inget resultat.. undra om kroppen inte känner sig redo än.. Fast att jag själv känne ratt jag vill NUUU! Kan det vara så? Kan tillägga att min mens har blivit jätte lustig efter avbrytningen av graviditeten...

    Kram!

  • Lilla Mjau

    svalaandersson: Tror att kropp o själ hänger ihop mer än man tror många gånger! Nästa månad fyller Theodor 1 år och inget syskon är på G här iaf *suck*

    Kramar


    - Mycket kan man köpa men ingen kan köpa livet - Tomas Di Leva
  • Ängla88

    Vi väntade inte alls..
    Vi såg oss som en 2 barns familj (här på jorden) och var så inställda på att försöka igen.

Svar på tråden Hur tätt in på förlusten började ni försöka bli gravida?