• lycra

Ni som bor i helsingborg, hur & var söka lägenhet?

Vi ska troligen flytta tillbaka till hbg inom en snar framtid (längtar) & har nu påbörjat sökandet efter en lägenhet. Vad heter era fastighetsägare & vet ni om det är lätt att få bostad hos dem? Har varit inne på helsingborgs hemsida & kollat upp alla hyresvärdar som är där & några hade lediga lägenheter (om än med dyr hyra). Hur fick ni era lägenheter, genom att fylla i en intresseanmälan eller vara påflugen o ringa dit gång på gång? Behöver HJÄLP :)

• Svar på tråden Ni som bor i helsingborg, hur & var söka lägenhet?
  • ninanell

Ja du, säg det.

Jag söker och söker... och söker och söker... och söker...

• vackrastarflow

samma här... har dock samlat på mig en del dagar i Helsingborgshem, så jag kan nog få något där när jag behöver, men jag skulle vilja ha nåt större än det jag kan få nu.

• isisisis

Det tog mig 3 månader att få den där jag bor nu.
    Jefast.
    Sök även på blocket.Och i HD.
    Ligger man i så går det.Och man måste va anmärkningsfri.

• ninanell

På blocket är det ju i princip bara i andra hand... =(

• isisisis

Jag hittede den lägenheten jag bor i nu på Blocket,fast det var ju till sist hyresvärden som bestämde såklart.
    Jag hade även 2 andra alternativ att välja emellan.
    Dels en lägenhet av en fastighetsägare som heter Bo Larssson,dels en från Kronborgs fastigheter,och den jag valde som jag bor i nu.
    Jag sålde mitt hus utanför HBG,så jag var tvungen att hitta en lägenhet i lagom tid.Och det gick.

• ninanell

Hur kom du i kontakt med alla förmedlare?

Jag söker överallt och sätter upp mig, ringer på annonser...
    På den kommunala sidan får jag bara visningar på "likvärdiga" lägenheter och jag behöver både byta område och få en större lägenhet...

Svar på tråden Ni som bor i helsingborg, hur & var söka lägenhet?