Inlägg från: Visma |Visa alla inlägg
  • Visma

7 månaders valp byta till vuxenfoder??

Att hon äter mer hos din kompis är nog mest pga att där finns en annan hund. Blir lite mer "tävling" då....

Klart du kan prova att ge vuxenfoder, men ge det blandat med valpfoder.

• Visma

Då har jag en fråga som oxå rör valpfoder. Min lille är 3 månader o en vecka o väldigt väldigt smal... Ska jag ge vuxenfoder för att öka hans vikt eller valpfoder. Uppfödaren gav endast vuxenfoder.

• Visma

Jag ger honom valpfoder nu, men vill så gärna han ska öka på sin vikt lite o må bra....

• Visma

Har bara haft honom en vecka.. o ska till veterinären idag, så det ska bli spännande o se om han ökat i vikt... har han det så fortsätter jag med valpfodret...

• Visma

Veterinären sa tvärtom till mig, stora raser ska man vara försiktig med valpfoder, då de kan växa för fort o få problem med lederna. Man ska ge vitaminer som tillskott istället.

• Visma

Oj, är olika bud från alla håll. Jag har fortsatt med valpfodret, o hade tänkt byta till vuxenfoder nu i helgen. Men nu blev jag helt kluven. Vill ju bara att lillen ska må bra o inte få några framtida problem. Tycker det är lite konstigt att veterinären har så fel.

Vet du någon bra sida man kan läsa om utfodring till valpar o även vuxna hundar?

Svar på tråden 7 månaders valp byta till vuxenfoder??