Mytomani?
Jag hade en kompis för ett par år sedan som var mytoman, sa upp bekantskapen med henne när jag fick nog av hennes lögner...Kan tillägga att hon inte har en enda vän kvar...Det är bra att du får terapi o inser ditt problem...
Lycka till!
Jag hade en kompis för ett par år sedan som var mytoman, sa upp bekantskapen med henne när jag fick nog av hennes lögner...Kan tillägga att hon inte har en enda vän kvar...Det är bra att du får terapi o inser ditt problem...
Lycka till!
Hon ljög om precis allt...o då menar jag både stort o smått. det första exemlet som jag kommer ihåg var när vi hade varit ut o handlat, hon hade köpt en speldosa som var ganska dyr...Jag såg i affären vad den kostade...När hon kom hem till sin gubbe hade hon bytt ut prislappen o satt dit ett annat pris...Hon kunde slänga räkningar som stod på hennes gubbe, som han aldrig fick veta om...Och när inkassokraven kom slängde hon dom med..det resulterade i många år hos fogden för hennes gubbe.( Kan tillägga att han gick ifrån henne när allt uppdagades) Hon kan sitta på sin dotters msn o utge sig för att vara henne...Hon kunde ljuga om sjukdommar som ungarna har, trots att dom är fullt friska. Hon ljög om vad andra hade sagt och gjort, trots att det var lätt o kolla...
Tyvärr har hon fört över sin mytomani till sina barn o det har ju ställt till en del för dom oxå. Även mitt barn har blivit drabbad av hennes ljugande, känner även till andras barn som oxå blivit utsatta. Det blev ett långt svar..inte meningen men jag blir helt vansinnig när jag tänker på all skit som hon ljugit om...
Du verkar ju helt klart vara på rätt väg...
Om det finns olika sorters mytomani? Tja, jag vet inte riktigt...Har inte träffat på mer än två, men det vet man ju inte..*S* Mitt inlägg var ingen kritik mot dej så du behöver inte försvara dej...Min föredetta kompis är nog ett extremfall tror jag, egentligen är det ju synd om henne, men hon inser nog inte själv vad hon lider av...Trots konfrontationer från verkligheten...