• häxvrål

Det ser för j***igt ut i deras rum.

Har två bonusar som bor varannan vecka. De har varsit rum här. De har bara bott hos oss varannan vecka det senaste halvåret, innan dess var det varannan helg. Men de har så tråkigt i sina rum. De har ju inte haft så mycket saker här tidigare i och med att de bott hos mamman, men när de skulle bo varannan vecka så fick de lite mer möbler och lampor för att det skulle bli finare (och mer praktiskt). Men ingen av dem är intresserade av att fixa på sina rum. De har fått böcker och prydnadssaker, men de står inte uppställda utan nerslängda i lådor och garderob. TYcker att det är så omysigt. Om man frågar dem om de vill ha något till rummet så vet de inte, de har inte lyckats peka ut några saker när vi har varit och handlat heller. Tror ni att man som bonusmamma trampar dem på tårna om man fixar lite? Skulle vilja köpa lite fina gardiner i alla fall...och kanske en matta. Tror ni att de skulle bli arga, eller glada?

• Svar på tråden Det ser för j***igt ut i deras rum.
  • Nilla2005

fråga dem vad de tycker...??

NEJ! Jag väntar inget barn, jag väntar en Pelikan?!?!?!
  • Avelyn

Köp dem saker du Det kan väl ingen bli ledsen över vare sig bonus barn eller biologiska barn Tror de blir glada. Det skulle mina barn bli vem som än köpt sakerna till rummet..

• mizztigger

hutr gamla är dom då? tror inte de skulle bli sura, dom verkar juh inte vara så intresserade av att fixa själva så jag trot de skulel bli glada om nån tog tag i det. då kanske de tycker det är mysigt i deras rum och så börjar dom bry sig om det mer.
    men ... barn är juh inte direkt förutsigbara *ler*

• häxvrål

OK, då köper jag lite saker. Gardiner minns jag att min mamma köpte åt mig i alla fall. Får väl hänga upp dem i min lilla skruttas rum om de inte tycker om dem.

• theoIsac

det är nog lite känsligt..särskilt om det är två tonåringar. vänta tills dom kommer till er o fråga om dom vill hänga med till ikea o se ut nåt till deras rum. på så sätt kan dom ju välja själva.

• häxvrål

Mizztigger: Det kanske de kan bli. Har jag inte ens tänkt på. tänkte bara att de kunde bli sura och tycker jag lägger mig i som inte är förälder. Men jag kan inte vänta på att deras pappa ska göra något, han är inte direkt intresserad av inredning. Vissa saker måste nog en kvinna göra

• häxvrål

Isac04: De är 9 och 12 år, så de är inte tonåringar. Vi har åkt till IKEA allihop tidigare och bett dem plocka ut lite saker, men de har inte lyckats göra det. Även om man pekar och frågar.

• mizztigger

plocka ihop lite saker och gör lite fint. ev kommer de inte ens märka det eller så kommer dom nog bli glada.
    tjejer lr killar? killar brukar juh inte direkt vara mycket för inredning och tror bara de blir glada om de slipper. sen är det inte så lätt att vara på ikea och plocka ihop massa skaker de kanske inte ville plocka för dyra saker... sen vet jag själv hr det är på IKEA, inte ens jag kan plocka ut lite sker, jag kommer hem med halva IKEA lr så har jag fått beslutsångest och komemr hem med ingenting alls..

• häxvrål

Det är två flickor.

Nej, de är inte rädda för att plocka ihop för dyra saker...de brukar inte ha problem med det i annat fall, även om deras pappa och jag oftast säger nej. Som när äldsta tjejen vill ha en Hästens säng

• mizztigger

haha... ok. skulle nog oxå säga nej *ler*
    varför inte köpa massa saker och sen lägga fram och be dem välja vad de vill ha och sen fråga om alla 3 skall hjälpas åt och göra fint?
    lr så kan du be dom pynta varandras rum, som en liten lek
    lr dom kanske är för stora för sånt..
    jag har bara en 6 åring och hennes rum fixar jag och min sambo, hon skall bara städa.

• Tessa606

Jag brukar fråga på ett positivt sätt typ: jag tänkte åka till IKEA, vill du ha ny gardiner? Och de brukar de vilja. Sen vi gjorde iordning bonusens rum har hon blivit en riktig mystjej.

• Akk76

Jag skulle åkt och handlat lite och inrett deras rum så att de får det mysigt. De kan ju inte bli arga för att du gör det mysigt för dem. Och eftersom det är tjejer så är det ju lättare. Det är ju ditt hem också och om inte deras rum är mysiga så känns det ju fel för dig med.
    Välj några färger som de tycker om när du ska köpa gardiner. Då kan de ju inte annat än tycka att det är fint

• nattfly

vore skoj att veta hur det gick *ler*

själv tycker jag att det är att visa omtanke om barnen att fixa lite i deras rum och det kan ju även vara en start för att dom ska komma med egna önskemål om vidare förändringar när dom får lite stämning i rummen *ler*

Svar på tråden Det ser för j***igt ut i deras rum.