Det är förmodligen bättre för vuxna, åtminstone inte nåt lek o trams!!! Men jag vet inte... Min man åker skidor som en Gud, själv är jag riktigt risig på slalom... Jag borde ju egentligen gå i skidskola. Jag var nästan vuxen då jag började med slalom och då är man för feg tror jag, åker för mycket "med hjärnan". Men jag har kunnat träna plogsvängar osv med barnen då de var små, sedan har gubben fått ta över undervisningen! Dessvärre funkar inte hans pedagogik på mig... vi blir bara "osams" då han ska lära mig....så vi låter det vara! Jag tar mig ner iaf, även om det inte alltid ser så tjusigt ut!!!
Är du total nybörjare på slalom? Om du ska gå i skidskola så tror jag att det är mer värt pengarna att få en privat skidlärare en timme, och slippa ingå i en grupp. Dyrare förstås, men mycket mer effektivt! Man kan också göra så att du och barnen ingår tillsammans i en liten grupp och får en "egen" skidlärare. Då slipper också barnen alla käcka lekar...
Den här möjligheten finns i Idre dit vi alltid åker, och det finns säkert i Sälen också. Ring och fråga! Lycka till!!!