• Anonym (Jobb?)

IKEA?

Någon här som har jobbat eller känner någon som arbetat på IKEA?
    Funderar på att söka jobb där och undrar hur det är.

De hade en tjänst ute på 26h i veckan, hur många procent är det?
    Då skulle man sitta i kassan och vara på en del andra avdelningar också, låter ganska kul!

• Svar på tråden IKEA?
  • septbebis

Ikeamentaliet ungefär:

"Arbeta hårt och var dig själv
    Vad efterfrågar vi hos dig som vill jobba med oss?
    Förmåga att utföra jobbet är givetvis utgångspunkten. Men utöver detta så söker vi många andra personliga kvaliteter. Till exempel en stark önskan att lära sig nya saker, motivationen att ständigt göra ett bättre jobb, enkelhet och sunt förnuft, förmågan att lära sig av misstag, effektivitet och kostnadsmedvetenhet.

Här är några exempel på värderingar vi delar:

TILLHÖRIGHET
    KOSTNADSMEDVETENHET
    RESPEKT
    ENKELHET"

Saxat från Ikeas hemsida.

• Anonym (Jobb?)

septbebis: ok, ja fast jag tycker inte det verkar vara något negativt om det är detta som menas med IKEA-mentalitet?

• Anonym (Jobb?)

delfinen80= vad får du ut i bo-tilläg per månad ungefär när du jobbar som vanligt och hur många procent jobbar du då?

• Anonym (Jobb?)

Oj, stavar som en kråka!!! OB-tilläg, inte bo tilläg!

• delfinen80

Det är så olika.. Beror helt på hur man jobbar. Nu jobbar jag ju bara helger och får ut hälften i ob.. I november jobbade jag 4 helgdagar och fick ut 3500 efter skatt..
    Jobbar du bara vardagar och inge sena kvällar så blir det inte mycket i ob...

• delfinen80

Ska tillägga att det var länge sen jag jobbade full (nästan full tid) Det var 03 så minnet är inte det bästa. Men jag kan kolla lite på min lönespec senare...

• Anonym (Jobb?)

Nä, mycket beror ju på hur schemat kommer se ut hur mycket ob det blir. Tänkte på ett ungefär vad det kan bli i ob per månad på en 65%tjänst. Kan det bli 1500-2000kr i ob före skatt eller är det för högt räknat om man går på rullande schema?

• delfinen80

Har kollat lite på hur mina lönespecar såg ut och jag har legat på det mesta mellan 1500-4500 i ob före skatt... Den månaden med mycket ob så antar jag att jag jobbat mycket helger...

• delfinen80

Skall säga att då jobbade jag allt från 15-30 timmar i veckan.. (på de ob jag kollade)

• Anonym (Jobb?)

delfinen: jamen då kanske inte 1500 är så lågt räknat då?
    Tack så mycket för att du gjort dig besväret att svara!!

• delfinen80

Det räcker nog att du jobbar 2 helger så är du uppe i över 2000 i ob.. Om du jobbar heldagar..
    Lycka till nu, du har inte fått något svar ännu?+
    *nyfikna Therese*

• Anonym (Jobb?)

Åhh, jag har fortfarande inte hört något om ikea-jobbet!
    Då borde jag inte vara intressant, eller hur? Tanken är ju att man ska börja jobba nästa måndag liksom.....har inte hört något ännu så det känns kört....

Men de borde ju meddela att man inte är intressant tycker jag, altså att man inte får jobbet. Det kan de ju göra via mail så det är inte mycket begärt tycker jag....

• Anonym

Tips: Ring och fråga hur det går med ansökningarna, så visar du samtidigt ditt intresse!

• gersime

Jag jobbar på Ikea, fast i restaurangen:)
    Jobbat där sen i december och jag verkligen stormtrivs:D Så underbara arbetskompisar... Jag trivs med hela företgaet:)

Vilket ikea är det du söker till?

Sen är det 1 stort plus att man får 15% på allt på varuhuset som anställd, behöver jag ens säga att jag har mycket ikea saker hemma:P

Lycka till och hoppas du söker!

• Anonym (Jobb?)

gersime: Åhh, kul att höra att du trivs!! alla jag pratat md som jobbat på IKEA verkar trivas!

Har sökt till Gävle, ansökningstiden gick ut 8januari och jag fick ett mail att ansökan var mottagen så jag vet att ansökan kommit in iaf:)

15% är inte dåligt, då kommer jag också shoppa loss om jag får jobb kan jag säga:)

• gersime

Jag håller tummarna för dig!

Hör av dig sen när du vet mer:)

Jobbar själv i kållered, Göteborg:)

• delfinen80

Trådstartaren..
    När jag började så var det väldigt snäva svängar. De skickade en kallelse till intervju nån dag innan den var...
    Så än är det inte kört. Men ring och fråga... Det skadar aldrig..

Lycka till igen!!!

Å de 15% används väldigt flitigt av mig vill jag lova....

Svar på tråden IKEA?