Inlägg från: Rigor |Visa alla inlägg
  • Rigor

Hon- eller hankatt?

Vilka fördelar är det med att ha hon- resp hankatt? Vill helst skaffa en raskatt, (ev Rexkatt, eller annan "allergivänlig" ras) en hona, och kanske ta någon kull med kattungar.

Har hört av en person att en honkatt jamar så grannarna kan störas under tiden de löper (heter det så när det gäller katter eller är det bara hundar?!)och tycker att katten ska kastreras. I varje fall om det ska vara en katt i lägenhet. Att kastrera tycker jag skulle vara synd om man nu har en fin katt som skulle kunna få ungar...

Eller???

• Svar på tråden Hon- eller hankatt?
  • Rigor

Tusen tack för alla svar!
    Tar gärna emot fler tips och råd från andra kloka katt-människor!

• Rigor

Majsan:
    Katter som brölar!
    Jag fnissar på mig!

Underbart uttryck!

• Rigor

Mrs FTM:

Tack för ditt svar!
    På ett ungefär, vad kostar vaccination, besiktning, märkning, stamtavlor mm? Hur mycket sålde du dina kattungar för? Raskatter verkar i regel ligga mellan 8-10 tusen på Blocket. Stämmer det?

• Rigor

Ming, ming!
    Tackar å det allra ödmjukaste för dina svar, så här mitt i natten! Vilken bra service!

• Rigor

Har hittat en fodervärdskattmamma, ´men vad innebär det att va fodervärd egentligen? Måste man ha flera kullar per år eller hur går det till? Tar de tillbaka kattmamman när den ska ha ungar eller ska man ha dem hemma?

Svar på tråden Hon- eller hankatt?