• The Kicker

    Hur kan man sumpa chansen ???

    Jag har läs inne på många forum om olika saker från topp till tå..
    men jag har en fråga om ni som mammor/Pappor skulle kunna lämna era barn till den andra föräldren för att flytta tio/femton mil bort för att kunna reda ut sitt liv,,,
    och som plus på det inte träffa barnen dom tiderna som är sagda har alltid en konstig ursäkter tex jag har inga pengar, vi har krockat bilen(sedan kör dom bilen ca 2 dagar efter) vi måste jobba... Hon ska ha barnen varannan helg men inte ens det klarar hon av...
    Ett plus till nu ska hon ha ett barn till fast där hon bor nu!!!! Skulle ni sätta ett barn till tillvärden om ni inte klarade av det ni har? Kan socialen ta det barnet då? 

    Många frågor men tack på förhand..  


    Vad tror ni? Pojke el flicka?
  • Svar på tråden Hur kan man sumpa chansen ???
  • Nyfiken gul

    Nej  - soc kan inte ta barnet...

    Däremot rekommenderar jag samarbetssamtal via familjerätten - o i värsta fall att vända sig till advokat för att försöka reda ut det hela...

    Ingenting blir bättre av att börja hota med soc - mamman kanske inte mår bra o är i behov av hjälp?

  • The Kicker

    men grjejen är ju att både socialen och barnens mormor har ju försökt att hjälpa henne men allt är ju bra enligt henne själv.. och jag tycker det är konstigt att man ska kunna skaffa flera barn om man inte kan ta hand om dom man redan har vid livet!


    Vad tror ni? Pojke el flicka?
  • Nyfiken gul

    då är det nog dags att vända sig till en advokat + tingsrätt o försöka klura ut vad som egentligen händer i hennes liv...

    hon kanske faktiskt inte fattar hur illa hon gör sitt barn som hon inte träffar - då är det nog bättre att hon försöker hitta en annan lösning för det barnet i form av andra umgängestider eller så...

    det är inte förbjudet att skaffa barn i hennes sits - även om man kan tycka o tänka en hel del om en sån här situtation...

  • The Kicker

    nej men pappan till barnen ska ta detta rättsvägen för att om  det händer honom någonting så vill han inte att hon ska ha dom efter som hon inte har haft tid el lust att träffa dom el umgås med dom de tiderna som är sagda.. *synd om barnen* och tänk då om det blir samma för den lilla/e hon har i magen oxå.. tycker det är synd....


    Vad tror ni? Pojke el flicka?
  • Lived

    Nej jag skulle aldrig sätta ett barn till världen om jag bara struntade i dom jag redan har.. Har en fd vän som låter som din fast hon bor bara två mil från sina barn.
    Men det är alltid nya historier till varför dom inte får komma och varje gång blir hennes två barn här lika ledsna.
    Sen fick hon ett barn med sin nya kille, då trodde vi att hon kanske skulle ta mer ansvar för dom två hon redan har men det gjorde hon inte.. Nu blev det bara ännu mindre kontakt.
    Och höjden av allt var när dom ringde nyårsafton i år/förra året, vad man nu säger och talar om för sina två söner att dom fått en lillebror till två dagar innan..
    Vad fan tänker man då?? När man inte ens berättar för sina egna barn att dom ska få ett syskon förrens syskonet redan finns där..

  • The Kicker

    nej men det är sinnesjukt.. men vi har redan ställt in oss på att barnen alltid kommer vara här men så känner man ju oxå att hon vill ha barnen en helg så kan man ju inte neka heller!! fast man skulle vilja säga till henne att hon inte är lempad för att träffa dom.. Men hon har ju sagt till barnen nu att det ska få syskon till men tror att hon vberättade enbart för att jag/vi hade berättat för barnen att dom skulle få ett syskon på pappas håll.. så då tyckte jhon väl att det va okej att hon oxå sa det.. men vi får se hur det går.. tycker bara så synd om det barnen som redan finns och att mamman inte alls lägger manken till...


    Vad tror ni? Pojke el flicka?
  • Lived

    Jag tycker det är förjävligt.. Mina barn är ju liksom mitt allt, förstår inte hur man bara kan dumpa dom.. För det är ju faktiskt det dom gör lite grann..
    Och barnen får ju massa tankar som dom inte ska ha när mamma inte finns där typ varför vill hon inte ha mig, är det mig det är fel på, om jag är snällare kanske jag får hälsa på mm mm..

  • The Kicker

    Ja precis tycker det är skrämande...
    Sen när mamman är på det viset så kännes det konstigt att deras "bonusmamma" vill vara med dom och säger att hon älskar dom,, det måste ju kännas jätte dumt när deras egna mamma inte ens kan vara med dom de få gånger som det är sagt!

    *man får undra te man dör*


    Vad tror ni? Pojke el flicka?
Svar på tråden Hur kan man sumpa chansen ???