• Zmulan

Hur få bort mammighet????

Låt flickan få vara ensam med pappan och hitta på något kul bara dom två. Tycker inte ni ska tvinga pappan/henne att lägga på kvällen. Det kommer naturligt när fasen är över. Allt kommer och går, nästa gång är det du som inte duger

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad - BF 22 juni 07
  • Zmulan
    Jarnis skrev 2007-01-10 13:03:32 följande:
    Tack för svaren.Jag tror nog att det kommer att gå över i sinom tid, men eftersom hon har varit så här (mer eller mindre) sedan hon föddes så kan det nog ta lång tid.Om jag inte är hemma så skriker hon oftast vidd läggning. Om jag är borta när hon vaknar på natten blir det oftast också problem och hon är jätteorolig. I mellandagarna var min man själv med barnen hos deras farföräldrar i nästan en vecka och det gick ganska bra förutom att hon sov oroligt. Vi berättar alltid för barnen en stund innan vem som skall lägga dem, men det hjälper inte.Hittills under hennes livstid har det alltid varit min man som kommer i andra hand för henne och jag förstår att han tycker det är jobbigt. Jag tror inte han går med på att bara vänta ut det utan vill prova att göra något åt saken. Vi vet bara inte vad!
    Joo, medicinen heter, "tid på tu man hand" för bara pappan och tjejjan Tex. gör han vardagliga saker med henne, som att bada henne och byta blöja, mata osv?? För det är oerhört viktigt för de små....
  • Zmulan

Jag tror att om du säger till henne att man kan gosa med pappa med så kanske det ger med sig efter några gånger. Vår dotter tycker också det är mysigt att gosa och kommer oftast till mig då, men jag tror det beror på att vi mammor har en naturlig avsaknad av skägg

• Zmulan
    Jarnis skrev 2007-01-10 13:46:18 följande:
    Zmulan; Hahaha!! Det kan ju vara det förstås!Hon gillar också att pilla i mitt hår när hon myser och blir trött och det går ju inte med min man eftersom han har kort hår...hmm..jag kanske får klippa mig kort?
    Nja, låt henne mysa och gosa med dig då, det gör väl inget? Jag ÄLSKADE kalla öron när jag var liten, sög på tummen och pillade på min morfars kalla öron (han var vaktmästare utan mössa) *skratt* men skäggig var han och mamma luktade alltid godast

Tror inte du behöver vara orolig, det ändrar nog sig när hon blir lite äldre....
Svar på tråden Hur få bort mammighet????