• Anonym

Jag såg fostret... (kan vara kÄNSLIGT)

Gjorde en abort häromdagen, och när "klumpen" kom ut så kunde jag inte låta bli att titta... och där låg mitt lilla barn. Jag såg ögat, armarna, fingrarna... den var så fin...

Känner mig som världens sämsta, jag som ska ta hand om mina barn, skydda dem från allt ont. Nu tog jag livet av den med flit, är alldeles tom.

Finns det någon mer som sett sitt aborterade foster? Hur kändes den upplevelsen för er? För mig kändes det ändå bra att få se, och jag ångrar inte att jag tittade... men ändå var det väldigt omvälvande.

• Svar på tråden Jag såg fostret... (kan vara kÄNSLIGT)
  • MansonDust

Ja det syns väl då med. Har själv sett i v 13 och i v 18, men gjorde aborterna pga missbildningar.

• Anonym

Blir väldigt berörd av det du skriver. Har gjort 2 medicinska aborter själv, en i v.7 o en i v.9. Mår så fruktansvärt dåligt, speciellt av den sista. Har nu en son som är så underbar o då tänker jag ännu mer på hur jag kan ha tagit bort nåt som säkert var lika underbart=(

• Anonym (sova)

Hur kan ni se fostret? Man sover väl när man gör abort? Det har då jag och mina vänner gjort.

• Anonym (sova)

Menade inte att verka okänslig med mina frågor. Självklart förstår jag (då jag själv varit med om det) att det måste vara ruskigt jobbigt. Att få se fostret måste ju vara extremt jobbig! Säger som de andra. Känn ingen skuld du gjorde det som var bäst för er nu.

• Taffer

Anonym (sova): d beror väl på vilken typ av abort man gör.

• Anonym

Anonym sova: Man sover inte under en medicinsk abort utan är vaken och så hela tiden...

Man tar oftast en förberedande tablett hemma o sedan får man komma till lasarettet för att ta fler tabletter som ska stöta ut fostret, sedan får man stanna tills det att fostret kommit ut oftast under en hel dag men jag har oxå hört att man kan få göra allt hemma hos sig själv....

Det du gjort är säkert en sk skrapning då man är sövd och genomgår aborten på operationen...

• Anonym

Jag gjorde en medicinsk abort, och då framkallar man ett missfall. Altså kommer det ut när man går på toa.
    I mitt fall satt jag på ett bäcken, och när klumpen kom ut såg jag något ljust bland alla blodklumpar och vid moderkakan... tittade närmare och såg ju att det var fostret eftersom det verkligen var en liten människa med armar, ben, ett öga och till och med något som såg ut som början till små fingrar....

Det kanske låter sjukt att jag tittade, men som jag skrev innan, det kändes ändå bra att få se.

• Anonym (sova)

Jaha, så är det! Ja, jag gjorde en skrapning. Tänkte inte på den medicinska abortet. Sorry, my misstake. Och jag hade säkert också tittat om jag hade haft chansen. Tycker inte att det låter sjukt. Det jobbiga är väl bara att man kanske får en annan realtion till fostret då man sett det och att det därför kan kännas jobbigare.

• Stratto

tycker inte att du ska känna dig dum för att du kollade.

I vissa fall uppmanar t.o.m läkarna/barnkmorskorna att man SKA kolla på det lilla fostret för att inte efteråt gå runt och tänka o fantisera om hur fostret såg ut.

Och som någon tidigare skrev: om du nu kände för att titta så måste det har varit ditt sätt att bearbeta detta på bästa sätt.

Själv har jag fått missfall i v.6, v.8, o v.11 och gjort medecinsk abort alla 3 ggr
    Hade aldrig en tanke på att kolla eftersom jag inte trodde att man kunde se något som såg ut som en bebis så tidigt ens.

• Anonym

stratozia: Jag trodde inte heller att det skulle synas SÅ tydligt... men kroppen är visst fantastisk, helt otroligt vad den kan skapa egentligen.

Svar på tråden Jag såg fostret... (kan vara kÄNSLIGT)