• Anonym (ångest)

Dumma ångest

Åh dumma ångest.. *FÖRSVINN*

Varför kan man aldrig få må bra!?

Just nu vill jag bara lägga mig o sova ett tag, o sen vakna upp och allt är bra! Tänk om det gick!

Vet inte riktigt vad jag vill med det här...mest skriva av mig lite tror jag..

• Svar på tråden Dumma ångest
  • Anonym (Varför?)

Varför har du ångest? Man har alltid ångest av olika skäl. Lös det/dem problemen du har så ska du se att din ångest blir bättre.. Kram

• Anonym (virre)

Jag har lidit av ångest i över ett år, men nu när jag har kommit på vad det beror på mår jag ännu sämre.

• Anonym (ångest)

Ja egentligen vet jag inte riktigt varför...
    Kanske är det en biverkning av min medicin..
    Har varit ganska mycket idag, bl.a varit hos min psykolog, mådde väldigt dåligt efteråt...så det kanske är det som sitter i fortfarande..?

• Anonym (ångest)

Tack för era inlägg föresten!

• Anonym (Varför?)

Men om du går till en psykolog så måste det ju vara för att prata om dina problem, eller hur? ¨Då vet du ju vad det är. Och du har ju tagit tag i dem. Du ska se att det blir bättre om du vågar möta dina problem då blir du av med din ångest.
    Ja man mår sämre när man bearbetar dem men man gör det för att må bättre sen. Utan den rensningen så kan man inte må bra. Man måste se sanningen i vitögat som man säger...

• Anonym (ångest)

Jo det är sant Anonym (Varför?)

Är väldigt tacksam att jag fått möjlighet till att få hjälp.

Men ibland (ofta) finns känslan av hopplöshet..

• Anonym (Varför?)

Den känslan av hopplöshet är väldigt vanlig. Fick i dag veta att den av mina bästa vänners barns pappa har tagit livet av sig. Han sköt sig i huvudet. Så hopplöst kan det väl inte bli. Kände att jag uppskattade livet ännu mer efter jag fick höra det.

Svar på tråden Dumma ångest