Inlägg från: WhiteTrash |Visa alla inlägg
  • WhiteTrash

Flick/Pojknamn utan rim och mob.....

Haha, jag heter Sofie och blev retad för mitt namn fastän de inte kunde rimma på det!
    Sen så fanns det ju även klassiker som Jens-mens, Linda-binda, Johan-toan, Janette-korsett osv osv

• WhiteTrash

Hoppas ingen tog illa vid sig av mina rimmningar, det menade jag inte!

Jag menar egentligen bara att tragiskt nog så finns det barn som blir retade för sitt namn fastän det inte rimmar.. Som jag till exempel. Det rimmar säkert med något om man verkligen anstränger sig, men jag blev iaf retad/mobbad för mitt "Sofie" fastän de inte rimmade på namnet.

Nathalie är ett namn som jag alltid tyckt är mycket vackert, vet inteom det rimmar på så mycket... kommer itne på något nu i alla fall 

• WhiteTrash
    Marie1986
    Felicia = fis-lisa tänker jag direkt... Men jag tycker Felicia är ett mycket mycket fint namn ändå

TS. Ida tycker jag är ett jättefint namn.
  • WhiteTrash

Mina föräldrar var helt säkra på att min lillebror skulle få heta Mattias. Men då han kom ut så tyckte dom att "nej, det där är ingen Mattias, det ser väl vem som helst att det där är en Joakim". Dom valde ett namn som dom bara tänkt på i förbigående innan han föddes.

• WhiteTrash
    tvåbarnsmimmi
    Ja, det är nog några stycken

Jag tycker Ida är ett jättefint namn och de "Ida" jag kände då jag gick skolan blev inte kallade slida såvitt jag vet. Men såntdär är ju väldigt svårt att förutse..
Svar på tråden Flick/Pojknamn utan rim och mob.....