Inlägg från: karriäristen |Visa alla inlägg
  • karriäristen

Värk vid nidationsblödning?

Hej

Ni som haft nidationsblödning, hur har kroppen känts för övrigt runt detta? Jag har molvärk som kommer och går (kom idag), och HAR varit väldigt öm i brösten efter äl, men det har börjat avta nu.

Igår fick jag en lite "fläck" på papperet, ljusrött blod - inget annat. Har ätit pergo och hade äl dag 17, är nu på dag 24, dvs en vecka efter äl.

Någon?!

kram

• Svar på tråden Värk vid nidationsblödning?
  • karriäristen

Hej

Jag har BIM 4-8 feb, vet inte så noga - jag hade äl den 26/1 (enligt stickan). Men eftersom jag ätit första kuren pergo vet jag inte riktigt hur lång cykel jag kommer att ha.

Min molvärk kommer och går, nu har den nästan försvunnit igen.

Man blir ju galen av att fundera, vad glad jag är att du svarade!!! När hade du äl??

kram

• karriäristen

Hej

Till ovanstående symptom kan jag lägga att jag idag på morgonen är lätt illamående.
    Jag vågar inte hoppas, blir GALEN av ovissheten, men ska följa Sparvels råd om att köpa ett rfsu-test, eller försöka hålla mig till på onsdag (om mensen inte kommit ...) och testa med ett av de test jag har hemma.

Molvärken har varit borta sedan igår, men jag känner mig ursvullen i magen ...

suck

• karriäristen

Opus!

Och jag håller tummarna för dig!

kram

• karriäristen

Hej

Vad tråkigt, Kiwi, jag håller tummarna för dig nästa månad!!!
    Daisy, Opus och jag är väl fortfarande kvar i leken? Vi kan väl höras av om hur det går!!!

Kiwi, stor kram - och kanske, kanske är det falskt alarm och då kan du väl hoppa in igen!

• karriäristen

Hej igen

Nu har jag fått halsbränna också ...

kram

• karriäristen

Hej

Jag stod en meter ifrån rfsu-testet idag, men så svek mig modet ... Nej, tänkte jag, jag ska inte gå händelserna i förväg. Jag ska vänta åtmisntone ett par dagar till ...

Vet ju inte exakt när jag har BIM, eftersom jag ätit en kur pergo (en tablett i fem dagar), men eftersom jag enligt äl-stickan hade äl den 25-26:e, så måste det ju iallafall få gå tio dagar efter detta ...

Hur går det för er andra?!

kram

Ps. Ringde iallafall till gyn idag, jag var ju där och lämnade en massa prover för två veckor sedan (vet knappt egentligen vad), men det handlade om huruvida jag har ägglossning och är fertil. Och provsvaren var visst bara bra, jag uppfattade FSH på 5 (hade 4,8 förra gången). Så nu skickar min läkare remiss till IVF, och DET gör mig iallafall lite lugnare, jag vet att processen är igång ...

• karriäristen

Hej

Håller på att krevera. Men jag har bestämt mig för att vänta med att testa till imorgon, eftersom jag misstänker att mensen kommer idag ... Detta eftersom jag hade mensvärk igår kväll, och att förra månaden fick jag också en pytteblödning, och på tredje dagen efter det kom mensen ...
    Idag blir en tung och lång dag ...

kram, lycka till & grattis Jesselin!!!

• karriäristen

Hej

Inget nytt på min front ... Har lätt, lätt molande värk, bara ...

suck

• karriäristen

Jag testade med storkhjälps minstrip i morse - negativt!!!

Jag hoppas jag är för tidigt ute ... Jag ska testa igen i helgen ... med cb ...

Jag håller tummarna för OSS alla!

• karriäristen

Hej

Det är så roligt att logga på här och höra senaste nytt! BIM 4-10 feb, ingen mens, inga symptom ...

kram

• karriäristen

Opus!

Jag håller med Justitia ... och om jag får mensen så är det en sak som är säker, jag ska dricka gott, rött vin och njuta fram till nästa äl ... Nu vill jag inte dricka någonting.
    Träna vågar jag inte heller, jag som alltid gått på F&S ...

Så, mens = rödvin och träning! Njut, om 14 dagar ca är du tillbaka på banan igen!!!

kram

• karriäristen

Inget nytt här heller ... har haft molvärk till och från nu sedan i söndags ...

Fick min lilla blödning (ljusröd, pyttelite) förra lördagen, en vecka sedan nu ...

Är på dag 29, har normalt en cykel på 27-28 dagar ... men tror att min cykel är försenad pga pergo (fick äl på dag 17-18) ...

• karriäristen

Om den 7-elevenbutik jag gick in i efter jobbet haft det rfsu-test jag letade efter hade jag gjort detsamma!

Nu hade de inte det, och vi bor i en del av stockholms city där det är glest mellan pressbyråerna. Så jag sitter här, testlös och utan mens.

Du måste berätta hur det går för dig!!!

Lycka till & kram!

• karriäristen

Justitia - grattis! Vad underbart!!

Vilket test använde du? Testade du å morgonen eller kvällen?

kram!

• karriäristen

Jag håller på att bli knäpp. Är på dag 32 mot normala 27-28. Inga symptom, ingen mens.
    Testade neg igår lunch med rfsu (men gjorde förhoppningsvis fel, hade kissat och druckit både te och affe mindre än en timma innan).

Nu ska jag försöka vänta tills imorgon bitti, och testa på rätt sätt med rfsu.

Jag ringde min gynsköterska, hon är så himla rar, och frågade henne om det var normalt att få en förlängd cykel med pergotime. Det trodde hon inte, men många här inne verkar ha just den erfarenheten.
    Jag har endast en gång tidigare haft en längre cykel än 29 dagar, och då trpr jag bannemej jag var gravid och fick ett jättetidigt missfall ...

Suck ...

• karriäristen

Justitia!
    För mig det åt h-e, fick mensen igår och ridån gick ner ...
    Nu har jag en kontratsröntgen att se fram emot i slutet av veckan, plus en dubbelkur pergo och remiss för IVF - försöker hålla modet uppe ...

kram & tack för din omtanke!

• karriäristen

Jag är enig med Opus, men är så observant på kroppen att minsta lilla sak får mig att tro att jag är gravid. Nu har jag skrivit dagbok sista cykeln, varje dag från äl till mens, så jag inte lurar mig själv igen!

Jag gjorde ju kontaströntgen igår, allting såg finemang ut och läkaren gav mig en lyckospark - vi har ju gjort en i princip hel utredning nu och han är så himla hoppfull. Nu går jag på pergokur nr 2, nu med dubbel dos, och ska på vul på onsdag.

Min läkare verkar tycka att våra värden är så bra att vi ska försöka ett tag till "the natural way", medan jag vill rusa åstad med IVF med en gång.

Känner mig lite splittrad, men jag ska ta upp det med honom på onsdag. Blir jag inte gravid denna cykel - när jag känner mig så laddad! - så vill jag nog gå vidare med IVF. Jag ringde kliniken igår, och de sa att efter att de fått remiss blir man kallad inom en månad.

Jag har f ö en underbar gynläkare, det känns att han verkligen vill att det ska gå vägen för oss, att han engagerat sig, och jag känner mig så trygg i den vetskapen.

kram till alla på denna suveränta sajt

Ps. Tänk vad det kan vända, i måndags var jag heldepp och satt på jobbet och lipade (när jag fick den förb ... mensen)!

Gulp. men - spännande!

Svar på tråden Värk vid nidationsblödning?