• eisa

Hur låter katter egentligen?

Min fd katt lät Äh!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur låter katter egentligen?
  • SandraHM

Annat...
    Honan låter mer "Baaaooooo".
    Stora hanen låter mest som en duva. Han kuttrar.
    Lilla hanen piper mer som en mus än jamar.

*Kör inte fortare än din skyddsängel flyger*
  • Bubbly85

Hehe är inte det olika från katt till katt?

• Nässla
    Icna skrev 2007-01-12 11:23:32 följande:
    Jag har en Devon Rex som låter "Ah" och en siames som säger "Bwä". Morrar han så låter han som... ja, jag vet inte vad.. döm själva. Här är han 12 veckor gammal. s47.photobucket.com/albums/f191/ancie_/¤t=43e1a94b.flv
    hihihi guuuuuuuu såååå söta.... snacka om att man blir sugen på en liten kisse igen
  • Rönnbär

ä ä ä oau chkik ii
    Hon låter med munnen stängd ofta

• Suskiv

Vi hae en katt som hette Mau-mau eftersom hon jamade så.

• Hilla

Bosse=Mjäkigt "miiääääähhh"

• LillaLulla

Olika. Min tjejkisse låter bara "hurr, hurr". Min äldsta hankatt låter "mmmbaao". Den tredje låter som en gammal, trasig dörr, ett rätt så äckligt läte om man inte hört det förr . Den sista, yngsta katten låter bara "miiiiao".

• Tistele

Min "stora" katt kör med "mmöööööööööööööööööööööh".

• Miafialoppenkorv

Vår katt låter hest..svårt förklara.. Aldrig hört en katt låta så förut iallafall!

• E l l a

Min katt jamar normalt när han vill ha något alltså typ ett ynkligt mjauooo, och när det slår slint i huvudet på honom brukar det bli något i stil med MRAUWWWMRAWWWW... Annat med andra ord...

• nessla

Vår store katt säger "mao" eller "mmm", lille katt säger "MAAAA", "mamamamamama" eller "krrr?". Framförallt så verkar de ha väldigt mycket att säga båda två, för det är ett ständigt pratande här

• marlen

min sista lät miii, så våran älsta son tror aatt alla katter låter så nu,

Svar på tråden Hur låter katter egentligen?