• fenomena83

Varning för Viasat!!!

Nu är jag förbannad!

Undrar om det finns minsta lilla möjlighet att säga upp ett kontrakt man har skrivit för Viasat? Jag har TYVÄRR bundit mig för 2 år för den där skiten.

Det är ju hur knasigt som helst egentligen. När man skaffar parabol och abonnemang så tecknar man sig alltså för två år utan att veta minsta lilla om kanalerna, mottagningen, boxen är bra. Och är man missnöjd så måste man då ändå vackert sitta där i två år och glo?
    Finns det inte minsta chans att ändra sig, nån som vet??

Varför?
    Jo för att Viasat är SKIT helt enkelt och jag vill härmed VARNA alla för att teckna abonnemang med dom.
    Jag hade CanalDigital innan och det var hur bra som helst, allt funkade perfekt från första dagen till sista dagen, tom efter stormen Gudrun funkade allt. Men jag sa upp det och ändrade till Viasat pga att det var billigare.
    Men billigare brukar ju vara skit också, att jag inte tänkte på det.
    Först och främst så är boxen helt kass och låser sig hela tiden, hakar upp sig och krånglar, minst tio gånger om dagen.
    För det andra så försvinner bilden hela tiden och om det blåser 1 m/s så försvinner alltihop. Beror på parabolinstallationen säger ni då men det gör det faktiskt inte, dom hade ju hit en gratis expert på installationer som skruvade fast den som berget med perfekt inställningen men det funkar tydligen inte ändå.
    Och ändå funkade CanalDigital ALLTID PERFEKT.
    Sen är kanalerna ju skit, TV1000 visar samma filmer hela dagarna till exempel.

Jag är så fruktansvärt missnöjd och depp över att jag måste sitta med detta 18 månader till.
    Var inne hos återförsäljaren och klagade och han bara skrattade och sa att "alla klagar på Viasat, det är ingen nyhet".
    Grrr kunde han inte sagt det när vi tecknade istället....

Nån som vet hur det ligger till, har man ingen ångerrätt, eller reklamationsrätt, eller nåt, vad gäller sånt här.
    Och är det verkligen rätt att man ska behöva teckna nåt utan att få prova först om det funkar och är bra?
    CanalDigital har ju 3 provmånader tex men inte Viasat??

Åååå va jag blir putt.

• Svar på tråden Varning för Viasat!!!
  • tjenixen

Ingen aning även om vi har viasat. Vi är helnöjda och har inte något av de problem som du beskriver. Vi har dock svetsat fast röret i balkonräcket som parabolen sitter i så den inte kan röra sig.
    Ångerrätt bör man väl ha men finns det inte att läsa i villkor etc på deras hemsida? Ska ni dock ha det kvar bör ni ju ta kontakt med dem och säga att det inte fungerar tillfredsställande utan att de får komma och fixa eller tala om om det är något ni kan göra.
    Som sagt, vi är helnöjda och har bara lite problem om det blir mycket regn,snö,is men det är samma som dyker upp om vi har Canal digital så det är ingen skillnad.
    Hoppas det löser sig.

• ChokladRosen

Byt tillbaka då när bindningstiden är slut.

Våran viasat funkar kanon .

• Novus

Har haft samma problem som dig! Vet inte när vi såg på Viasat sist. Som tur är har vi bara 6 månader kvar

• fenomena83

Jag ska byta så fort bindningstiden är slut, inte en dag längre än det!!!!!
    Men jag ska banne mig skriva ett långt klagobrev till dom också. Jag menar jag betalar ju för att få titta och då borde jag väl få titta också???
    Fast då skickar dom väl ut en gubbe om typ fem veckor och sen visar det väl sig att den där gubben kostar 1500 spänn. Grrrr.

Fast när jag hade problem med TRE på mobilen så skrev jag ett långt förolämpande brev till dom och då fick jag allting gratis i sex månader och på den tiden skulle dom titta på problemet. Sen om det fortfarande var problem efter sex månader skulle jag få avsluta abonnemanget i förtid. Hoppas Viasat kunde göra nåt liknande, fast det ska jag väl inte ha några förhoppningar på...

• pagaki

Om det inte fungerar som lovat har ni rätt att reklamera och inte säga upp. Det är stor skillnad. Skicka ett brev till dem och lista de fel ni har och var tydlig med att det är reklamera du vill göra. Får du problem kan du ta kontakt med konsumentvägledaren i kommunen och ev. anmäla dem till konsumentverket.

• Teskedsmamman

Även sådana avtal har ångervecka, alla avtal har ångervecka, t ex så band vi oss för 18 mån på tele2s bredband, men de strulade bara med  modemet så vi sade upp det innan ångerveckan gick ut och det var aldrig några problem...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.13) BF - 070724
  • fenomena83

Ångervecka ja... Men nu har jag haft detta i 6 månader... Synd att det inte finns ett ångerår...

Men reklamera det ska jag minsann göra.
    Tack för svaren!
    Hoppas jag slipper skiten sen.

• MrsNelson

det är inte det värsta....
    vi fick föra året en lapp hemskickad om att bindningstiden gått ut så då hade dom förlängt det ett år till...
    Vi hade inte koll på exakt vilket datum vi tecknade abonnemanget men tänkte att det kommer väl ut en förfrågan om vi vill förlänga eller inte, men nej dom förlängde endå....så håll koll på datumen om ni vill säga upp det!

• Amine

Om det inte fungerar kanske man kan klaga, finns det inte någon konsumentvägledare i din kommun dom brukar kunna sånt.

angående programmen... menar du att ni skrev på ett avtal för två år utan att kolla igenom tablåerna?

Vi är helnöjda med viasat, men nu är inte filmkanalerna det viktigaste för oss iofs. Tilläggas bör att vi bor precis vid havet och det spelar ingen som helst roll om det blåser full storm eller inte, enda gången vi har haft problem är när barnen med full kraft lyckades pricka parabolen med en rugbyboll men det är nog inte viasats fel....

Men kolla det där med konsumentvägledaren, ofta har man rättigheter som man inte vet!

• karin123

Jag försökte till och med slutbetala mitt abonnemang ett år innan det gick ut och säga upp det då, för att slippa ha med viasat att göra, men det gick inte, så jag fick vackert vänta på att det blev tre månader innan avtalet gick ut så jag kunde säga upp det. Nu är jag äntligen av med dem! Aldrig mer! Verkligen uselt utbud! Det var inte ofta jag slog på boxen.

Svar på tråden Varning för Viasat!!!