• Maria73

** Höstmammor i Linköping - del 7 **

Allergilista:

Ligre: mjölkprodukter,sojaprodukter, nötter/mandel/jordnötter, morot och jordgubbar och stenfrukter dvs äpplen, päron etc.
    Criwi: Nötter, mandel, kokos, blå vindruvor, persika, kiwi
    Fröken: Nötter (ej mandel o jordnötter), nypon
    Linfre: Mjölkprodukter (så länge hon ammar)
    Songbird: Alla nötter, mandel, plommon, persika, aprikos, nektarin, kiwi
    Maria73: Kiwi

• Svar på tråden ** Höstmammor i Linköping - del 7 **
  • StinaTina
    Lena, jag tänker som dej. Vinterkläder blir nästa höst OM dom behövs. Själv sitter jag här och äger två (2) overaller till Emma. Hon har använt den ena vid ett par tillfällen när vi varit på landet.
  • StinaTina
    Therése, Trimetoprim heter antibiotikan som Emma fick. Den smakar aprikos
    Fynden bestod i en leksaksspis i nyskick för 65 kronor (som Maria hjälpte mej att köra hem) och en hel kasse duplo för 45 kronor på Myrorna. Duplot var både gammalt och nytt, lite gubbar, flygplan ett par bilar och en hel del bitar (en giraff och en säl oxå)
    Spisen hade stått i butiken ca 5 minuter innan jag kom och plockade undan den.
    Ibland ska man ha tur. Skrattande

Linda G tråkigt att det inte blev nåt "jippie" när ni var och tittade. Ska dom fixa till det lite mera nu när det blir permanent?
  • Lenabagare

Vilken fyndmaja du är, Nina.

• StinaTina

Visst är jag Skrattande det, Lena.
    Tyckte att den (numera friska) lilla sjuklingen skulle ha nåt "nytt" kul att busa med.
    Det har ju varit så synd om henne så länge. Tyckte att hon "var värd" lite leksaker.
    (läs: mamma hade ett uppdämt shoppingbehov)

• Lenabagare

Hur var det nu med affären på Trädgårdstorget som säljer datorer, PC...någonting? Tittade in där som hastigast idag och såg att dom t o m hade en liten reparationsdisk. Har för mig att du Nina eller Maria talade om dem?

Hade någon av er ComHem? Cocozza har installerat uttag från dom i hyreshuset så jag antar att det är bäst att köpa tjänster för telefoni, TV och bredband av dom ifall jag nu måste köpa ny dator menar jag.

• StinaTina

Här är det comhem som levererar mina inlägg till er Vad jag tycker om dom .........
    vet inte om jag vill svara igentligen. Fundersam 

Visst när det fungerar så är det jättebra MEN när det strular så är dom inte så jätteroliga att ha att göra med.

Vid några tillfällen som internet har strulat och jag ringt till dom så har jag har fått reda på att: 
       *  Jag behöver vända på nätverks sladden.
       *  Det finns ett litet program i datorn som blir utslitet efter en viss tids användning och nu behöver jag installera om det.

Kan väl säga att nätverks sladden ser likadan ut åt båda hållen och om jag vänder på den spelar ingen roll. Program blir inte utslitna.........  Basta!

Vi har även tv från dom den funkar ganska bra faktiskt.......
    Telefonen har vi inte bytt, kommer troligtvis inte att göra det heller. Helt enkelt för att jag inte vill sitta utan telefon med jämna mellanrum.

Com hem har blivit MYCKET bättre sen vi tecknade våra avtal med dom. Då var det strul HELA tiden, men det är ju 6 - 7 år sedan och då tillhörde dom Telia.
    Mina åsikter ligger nog kvar lite från den tiden är jag rädd, men dom hör inte till favoriterna.

• Lenabagare

Det är som med min hyresvärd Cocozza hör jag; när det fungerar så är det jättebra MEN när det strular så är han inte så jätterolig att ha att göra med. Du var ju också rätt person att lattja med för någon liten telefonsvarnisse, fniss.S tackars supportpersonal... Mig kan dom säga vad som helst till och jag skulle tro dom.

Kanske får tänka om. Vet du något om affären på T.torget att handla i då?

• StinaTina

Den vet jag inte nåt om. Har bara varit inne och tittat aldrig handlat.
    Comhems bredband är helt klart bättre än telefonmodem Trots vad jag skrev här uppe så har vi faktiskt haft dom i 6 eller 7 år för att det inte har funnits nåt bättre att välja.

• Lenabagare

Såg precis engelsmannen i TV2 som gjort dokumentär om extrema folkslag. Han råkade ut för att bla äta rått kött från en nydödad ko, dricka blodet och märgen. Nu går jag och sover. Usch.

• ligre

Criwi: Får hoppas att det finns lite kreativitet i fröknarna att de piffar upp stället...för hua vad jag skulle gå loss om jag fick fixa .

Ska ställa ett gäng frågor till kommuntanten imorgon innan vi tackar ja eller nej till platsen. Har då aldrig under mina 7 år som förskollärare varit med om att det inte finns någonstans att ställa av vagnarna, där de står någorlunda skyddatSkrikandes...inte ens ett tak att ställa de under. Jag har inte lust att få våran vagn förstörd och inte heller kan jag bära Meja dit(då skulle jag bli helt sjukskriven efter en dag...får kanske ha det som argument). Personalen har själv tjatat om detta eftersom deras vagnar till de små förstörs av regn och snö.
    Vet inte hur det är... om man skulle tacka nej om vi förlorar vår köplats, trots att detta erbjudande inte är något av våra val?Fundersam(måste fråga om det imorgon).

Vilka bra fynd du gjorde idagRäcka ut tungan...vill också att Meja ska ha en lite spis, men det är bäst att hennes mormor enligt tradition köper en sådan.

Tezz: Tack för ditt svar...fick en beskrivlig bild av Sagas förskola.

Lena: Såg också Nissen på TV2...han är bra härlig. Ramlade in på hans förra avsnitt som gick förra året...och blev sedan glad när sambon såg att det hade kommit ett gäng nya avsnitt.

Svar på tråden ** Höstmammor i Linköping - del 7 **