• Rymdmamma

Styvmamman from hell

stackars barn..

..tyvärr brukar ju fokl väldigt sällan ändra på sig så det är nog ingen idé att göra sig alltför stora förhoppningar om att han ska vakna en dag och inse vad han gjort.

Hur har han förresten förklarat all den här särbehandlignen som barnen berättar att han låter dem utsättas för?

• Rymdmamma

jag fattar inte om de har gjort så här genom alla år har det inte varit bråk efter varje gång? om jag hade barn som kom hem o sa såna saker skulle jag bråka å bråka å bråka å bråka å bråka så de skulle inte få en lugn stund!

varför skulle inte alla barn få pizza till exempel? snacka om orättvisa!

• Rymdmamma

..ärligt talat så vet jag inte om jag tycker utifrån det du berättar att barnen ska umgås med den där familjen? de kommer ju bli sårade om och om igen för barnen hoppas ju också alltid att det ska bli bättre..

har du förklarat för honom att detta med att hela familjen deras ska vara en del i deras liv det får ni jobba vidare på men just detta kalaset som nu är närmast när ni nu har konflikter kan de inte offra sig lite för de där barnens skull o stå ifrån sina rättigheter o låta bara pappan komma o umgås lite med bara de där barnen? ... jag menar egentid då? kan han aldirg göra något bara med dem? de behöver ju också få ha pappa för sig själv nångång? kan de inte åka på nån liten minisemester nån helg nångång tex? lr nån utflykt över dagen tex "ut o fiska" lr vad som helst.. ....

• Rymdmamma

har du nån gång frågat bitchen från hell om hur hon tycker umgänget med pappan ska se ut?

tex. lyssna o sen säga tex. hur mycket barnen saknar sin pappa.. vad de skulle vilja göra med pappa... o så... o lyssna på vad hon tycker om det? lr pratar ni aldrig?

tänker på tex. den gången när hon skickade icke simkunniga barn till sjön? ringde du då och skällde ut henne lr pratade du då bara med pappan? Jag hade antagligen åkt hem till dem och bråkat ordentligt!!! och skällt ut henne efter noter!! antagligen gärna berättat för alla deras grannar hur tokiga de är och att jag vill att när barnen är hos dem så kanske grannarna kan hålla ett öga på barnen så hon inte dränker dem på gården i nån balja..
    kort sagt jag skullevarit rosenrasande.

• Rymdmamma

Han är ju inte klok!!! och hon.. och och och...

Ärligt talat, kan han ha ansvar för barn? jag tror inte det..herregud alltså. Man blir ju alldeles matt..

Hon bitchen måste det ju vara mycket fel på som beter sig så där och låtsas som att hon lyssnar på vad du säger etc. ..

Vadå farligt att köra i mörker? Han får väl köra långsamt och lugnt? Det är inte barnens ansvar att prata med dig så klart det är ju han som är den vuxne (eller borde vara iaf).

Men alltså de kan ju inte komma allihop för det förstör ju barnens kalas mer än om de inte kommer alls.. är min spontana tanke.. man blir ju ganska matt av att höra hur det är! Tänk vad de har varit tvungna att vara med om!

Du måste vara otroligt tålmodig och så som ändå har tagit detta i familjerätten och kämpat för barnens rätt.. men som sagt du kan ju inte ändra på den där familjen verkar som att det är alldeles för mycket "fel" på dem för att du som är bara en person skall kunna rå på det..

Men som det har varit kan ju inte barnen vara där då han om o om utsätter deras hälsa för såna där saker som att vara utelåsta...

tänk vilken tur ändå att de har en förälder som du som stöttar dem å din sida...det är väl hoppet för att det blir folk av dina barn så att säga..

..du kankse skulle ta och anmäla dem till socialtjänsten för hur det är med deras egna barn utifrån alla saker dina barn har varit med om genom åren... tänk på hennes barn då som måste vara i det där hela tiden? De verkar ju absolut inte riktigt kloka.

*upprörd* .. jag har inte så mycket konstruktivt att säga kanske du märker.

Men iaf. låt barnen välja själva, om de kan, hur ställer de sig till detta om hela familjen ska komma på kalaset? Vill de det eller hur känner de? ... är de mogna att ta det beslutet själva?
    kanske kan de säga något om hur de vill ha det?

Säg att oavsett hur de vill så ska du försöka göra det så bra som möjligt för dem.. antingen kan ni ju ha trevligt tillsammans med de överiga bara eller så försöker ni att göra något bra av det allihopa.. (i slutändan kanske den där bitchen ändå backar ur..)

• Rymdmamma

ja.. har han bestämt sig för nått verkar han vara mer obändig och oflexibel än en stenmur... jag menar en sån där olycka med den vita bilen kan ju hända oavsett var man kör? och då kanske man inte ska köra bil alls?

Han verkar inte ha nån logik alls..

Jag tycker inte heller dina barn ska ta på sig nån skuld.. mer än huvudansvaret vilar ju på föräldern.. det är han som skulle sett till att få allt att fungera!

• Rymdmamma

..ja stackars även tex. farmor som blir tvungen att stå ut med en sådan svärdotter...men hoppas iaf att barnen själva kan ha en bra relation med tex. farmor och farfar..

..kanske måste ni ge upp detta med umgänge med pappan och istället satsa på alla andra släktingar ni ändå har runt omkring..
    Jag tror inte att föräldrar måste vara det enda viktiga i barns liv utan däremot kan ju andra ansvarsfulla vuxna som bryr sig om barnen också ta plats som förebilder och få en viktig relation till barnen..

Det är inte så att man inte klarar sig om man tex. inte träffar sin pappa varje vecka.. (jag är skilsmässobarn och såg min pappa endast ca. 1-2 gånger/år sommarlov och jullov och min styvmamma så att säga var orsaken till att vi inte kunde träffas mer än så...hon var inte i klass med styvmamman dina barn har men jag känner igen den svartsjuka typen..) Iaf. så är det så att vi inte mådde bra av att träffa den kärringen.. och då fick tyvärr umgänget med pappan stryka på foten det med.. men som sagt ibland överväger tyvärr inte det positiva det negativa med en relation.. ..

Men jag tycker som sagt ändå synd om dina barn som har hamnat i kläm..men som sagt. Det viktigaste är ändå att dina barn får många människor omkring sig som bryr sig om dem och att det får positiva erfarenheter i sina relationer till andra människor.

Jag tror alltså umgänget med den här styvmodern skadar dem i längden mer än vad umgänget med pappan hjälper...

• Rymdmamma

ja tur du har sån fin kontakt med farmor iaf. o va ql att hon är glad över ert nästa barn också även som du säger att hon kom på att hon bara blir låssasfarmor!

bjuder ni hem farmor o så nånting då även till er?

• Rymdmamma

snirkel: usch vad tråkigt att det ska behöva vara så där..

jag tror att det är bara att gå tillbaka till familjerätten.. och kanske borde styvmamman vara med på dem träffarna också då? för det verkar ju vara så att pappan o styvmamman är som siamesiska tvillingar..

usch.. jättetråkigt ..

• Rymdmamma

jo kanske kan hon ha någon slags respekt för om hon får höra saker ifrån någon annan.. kanske hon bara inte vill höra det ifrån dig? och därför gör allt tvärtemot.. (som en tjurig 5åring)...

Svar på tråden Styvmamman from hell