Han är ju inte klok!!! och hon.. och och och...
Ärligt talat, kan han ha ansvar för barn? jag tror inte det..herregud alltså. Man blir ju alldeles matt..
Hon bitchen måste det ju vara mycket fel på som beter sig så där och låtsas som att hon lyssnar på vad du säger etc. ..
Vadå farligt att köra i mörker? Han får väl köra långsamt och lugnt? Det är inte barnens ansvar att prata med dig så klart det är ju han som är den vuxne (eller borde vara iaf).
Men alltså de kan ju inte komma allihop för det förstör ju barnens kalas mer än om de inte kommer alls.. är min spontana tanke.. man blir ju ganska matt av att höra hur det är! Tänk vad de har varit tvungna att vara med om!
Du måste vara otroligt tålmodig och så som ändå har tagit detta i familjerätten och kämpat för barnens rätt.. men som sagt du kan ju inte ändra på den där familjen verkar som att det är alldeles för mycket "fel" på dem för att du som är bara en person skall kunna rå på det..
Men som det har varit kan ju inte barnen vara där då han om o om utsätter deras hälsa för såna där saker som att vara utelåsta...
tänk vilken tur ändå att de har en förälder som du som stöttar dem å din sida...det är väl hoppet för att det blir folk av dina barn så att säga..
..du kankse skulle ta och anmäla dem till socialtjänsten för hur det är med deras egna barn utifrån alla saker dina barn har varit med om genom åren... tänk på hennes barn då som måste vara i det där hela tiden? De verkar ju absolut inte riktigt kloka.
*upprörd* .. jag har inte så mycket konstruktivt att säga kanske du märker.
Men iaf. låt barnen välja själva, om de kan, hur ställer de sig till detta om hela familjen ska komma på kalaset? Vill de det eller hur känner de? ... är de mogna att ta det beslutet själva?
kanske kan de säga något om hur de vill ha det?
Säg att oavsett hur de vill så ska du försöka göra det så bra som möjligt för dem.. antingen kan ni ju ha trevligt tillsammans med de överiga bara eller så försöker ni att göra något bra av det allihopa.. (i slutändan kanske den där bitchen ändå backar ur..)