• Tjofsen

Styvmamman from hell

Fy farao vilken styvmamma. Hon är ju som tagen ur Askungen. Antar att hon växt upp med den historien och att hon antagit nåt slags habitus från sagan. Jag har lika problem med min biomamma - jag är också verbalare, äldre och vi har exakt likadana samtal. Hon har inte en chans när jag sätter igång, däremot är jag alltid mån om att vi ska komma fram till gemensam lösning. Men som du skriver - det resulterar alltid i att hon böjer sig, man tror att det är bra - och sen kommer hämden.

Jag fattar inte att vuxna människor kan bete sig så - det är jättesynd om alla inblandade. Mammor, pappor, styvföräldrar, barnen...ALLA.

Låt barnen bara vara nu och låt dem träffa sin pappa när de känner för det. Man kan inte tvinga någon att ha en relation. Det är hans förlust...inte deras. Har de någon styvfar själva nu som de kan finna trygghet i?

• Tjofsen

Hoppas verkligen det Snirkel. Bra gjort av ungarna. De har all rätt att säga som de känner. Familjerätten lyssnar på dem i första hand.

• Tjofsen

Du har gjort HELT rätt snirkel.

• Tjofsen

MIn sambo ska ringa familjerätten och soc i veckan.....anmäla mamman. Fast det är skitjobbigt för det känns som om problemet kan tyckas litet...om man jämför med alkoholism och drogmissbruk etc. Men klassfröken sa på utvecklingssamtalet igår att hon tyckte ABSOLUT vi skulle anmäla nu.

Svar på tråden Styvmamman from hell