Inlägg från: Lilla Linnéa |Visa alla inlägg
  • Lilla Linnéa

Du som anväder linser, vilket är bäst?

Är helt o hållet individuellt vad som passar bäst. Har månadslinser. Testade endagarslinser men de passade inte mig. De satt inte lika bekvämt. Men jag har så konstigt synfel så mina linser är lite speciella.
    Det som är bra med endagars är att det är fräschare. Man slipper tvätta dem eftersom man slänger dom efter en dag. Säkert jätte bekvämt. Du kan ju testa o se vad du trivs bäst med?

• Lilla Linnéa

Ja endagars är ofta lite dyrare.
    Jag köper mina linser på nätet. Det skiljer rätt mkt i pris. Mina linser är superdyra pga mitt knepiga synfel.

• Lilla Linnéa

Skulle endagars fungera för mig hade jag haft det. Måste vara jätte skönt att bara kasta bort dem istället för att tvätta.

• Lilla Linnéa

Hos optikern får jag linser för 6 månader för runt 1500:- (månadslinser) På nätet kostar de strax över 900 kr.

• Lilla Linnéa

Har astigmatism (brytningsfel) + närsynt. Men det är astigmatismen som ställer till det. Måste ha toriska linser.

• Lilla Linnéa

Nej det är mjuka men linsen är tyngre nertill så att den sitter på ett speciellt sätt. Om den inte sitter som den ska ser jag suddigt. *S*

• Lilla Linnéa

Utan linser känns det som man är halvblind. :-/

• Lilla Linnéa

Tösagumman, mmm vet, har testat endagar men de satt inte lika bra som mina soflens 66 toric. De snurrad runt så jag såg inte lika bra med dem. :-/

• Lilla Linnéa

Tösagumman, ja just nu finns det inte så många toriska linser. Men tänk vad dyrt det är för en liten grej man har i ögat! Undrar vad det kostar att tillverka en lins?

Svar på tråden Du som anväder linser, vilket är bäst?