Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Rosa 1962

Du som anväder linser, vilket är bäst?

Har precis börjat med linser, hitills har jag bara använt månadslinser men funderar på dagslinser. Skiljer det jättemycket i pris? Det måste ju vara mycket smidigare med dagslinser. Dela med er av era erfarenheter

• Svar på tråden Du som anväder linser, vilket är bäst?
  • Lilla Linnéa

Är helt o hållet individuellt vad som passar bäst. Har månadslinser. Testade endagarslinser men de passade inte mig. De satt inte lika bekvämt. Men jag har så konstigt synfel så mina linser är lite speciella.
    Det som är bra med endagars är att det är fräschare. Man slipper tvätta dem eftersom man slänger dom efter en dag. Säkert jätte bekvämt. Du kan ju testa o se vad du trivs bäst med?

• cicci85

endagslinser är mycket skönare men mycket dyrare. Har använt nån månad på prov. Men jag använder månadslinser pga av ekonomin.

• Tösagumman

jag har endagslinser. Började med månadslins med det var sånt kladd med olika vätskor (läängesen, det är ju iofs inte så numera) att det blev smidigare med endags.
    Prismässigt skiljer det ca 800:- (iaf hos oss, jag är optikerassistent ) för ett halvårs förbrukning. Men sen kan man ju fundera på om man använder linserna varje dag eller inte. En månadslins måste slängas efter 30 dagar även om man bara använt den i 1. En oöppnad endagslins kan man spara såklart.

• Lilla Linnéa

Ja endagars är ofta lite dyrare.
    Jag köper mina linser på nätet. Det skiljer rätt mkt i pris. Mina linser är superdyra pga mitt knepiga synfel.

• Eldflamman

Jag använder linser 98 gånger av 100, därför tycker jag att månadslinser passar mig bäst.

• cicci85

För mig kostar endags dubbla priset, har iofs inte kollat runt så mycket, då kan man nog få ner priset ordentligt!

• Lilla Linnéa

Skulle endagars fungera för mig hade jag haft det. Måste vara jätte skönt att bara kasta bort dem istället för att tvätta.

• Zenobia

Daglinser. Ja har haft mina i över 10 år pch bättre linser kan man inte få *ler*
    För mig kostar det runt 150kr i månaden. Men ja betsäller ifrån nätet.

Det är mer hygeniskare med daglinser också.

• Tösagumman

Ja, vad kostar linser egentligen? Här tar vi 1190:- för månads- och 1990:- för endags- eller dygnetruntlinser. Dyrare förstås om man har knepigt synfel som Lilla Linnéa.
    Vad kostar det på nätet? *nyfiken*

• Tösagumman

lilla Linnéa - vad har du för knepigt synfel då? *undra*

Svar på tråden Du som anväder linser, vilket är bäst?