Inlägg från: Tösagumman |Visa alla inlägg
  • Tösagumman

Du som anväder linser, vilket är bäst?

jag har endagslinser. Började med månadslins med det var sånt kladd med olika vätskor (läängesen, det är ju iofs inte så numera) att det blev smidigare med endags.
    Prismässigt skiljer det ca 800:- (iaf hos oss, jag är optikerassistent ) för ett halvårs förbrukning. Men sen kan man ju fundera på om man använder linserna varje dag eller inte. En månadslins måste slängas efter 30 dagar även om man bara använt den i 1. En oöppnad endagslins kan man spara såklart.

• Tösagumman

Ja, vad kostar linser egentligen? Här tar vi 1190:- för månads- och 1990:- för endags- eller dygnetruntlinser. Dyrare förstås om man har knepigt synfel som Lilla Linnéa.
    Vad kostar det på nätet? *nyfiken*

• Tösagumman

lilla Linnéa - vad har du för knepigt synfel då? *undra*

• Tösagumman

lilla Linnéa - det finns toriska endagslinser, såväl Bausch & Lomb (oneday toric) som Ciba (focus dailies) har det åtminstone. Fråga din optiker nästa gång!

• Tösagumman

lilla Linnéa - aj då, synd men utvecklingen går ju framåt, du får hoppas på det!

• Tösagumman

Lilla Linnéa - ja, inte är det många kronor iaf. Egentligen tycker jag man borde kunna få "handikappbidrag" för glasögon/linser som man kan få för t ex hörapparat. Det är ju minst lika handikappande att se dåligt!
    Förresten finns ju dygnetruntlinser som toriska, om det kan va nåt.

• Tösagumman

danitra - ja, jag hade inte fixat att ha det så. Hade väl kommit på efter ett halvår att jag borde tagit ut dem var sjätte dag...

• Tösagumman

danitra - du är en smart tjej!! Jag hade dock säkert glömt mobilen nånstans också.. *hihi*

• Tösagumman

dekagon - vad jag har märkt (av våra kunder alltså) är det inte större risk att få inflammation av dem, man är ju faktiskt inne i ögat och pillar mycket mindre med sådana.

Svar på tråden Du som anväder linser, vilket är bäst?