Inlägg från: danitra |Visa alla inlägg
  • danitra

Du som anväder linser, vilket är bäst?

Månadslinser! Har ett par underbara som jag har inne i en vecka dag och natt. Sen tar jag ut dom över en natt och sätter in dom dagen efter. Dom är månadslinser man jag kan ha dom i 6 veckor innan jag behöver byta!

Rätta mig grammatiskt om du vill - jag vill utvecklas!
  • danitra
    Lilla Linnéa skrev 2007-01-12 17:26:23 följande:
    Har astigmatism (brytningsfel) + närsynt. Men det är astigmatismen som ställer till det. Måste ha toriska linser.
    Är det hårda linser du använder?
  • danitra
    Lilla Linnéa skrev 2007-01-12 17:28:44 följande:
    Nej det är mjuka men linsen är tyngre nertill så att den sitter på ett speciellt sätt. Om den inte sitter som den ska ser jag suddigt. *S*
    Ja, förstår det. Min man har också kraftig astigmatism.
  • danitra

Kan tillägga att det finns ett problem med mina linser och det är att man glömmer bort att man har dom!

• danitra
    Tösagumman skrev 2007-01-12 17:42:38 följande:
    danitra - ja, jag hade inte fixat att ha det så. Hade väl kommit på efter ett halvår att jag borde tagit ut dem var sjätte dag...

Ja, jag tycker dock att det är skönt att glömma bort synfelet ibland. Sen lägger jag en påminnelse i mobilen - det funkar!
  • danitra
    dekagon skrev 2007-01-12 17:53:37 följande:
    Jag har månadslinser, men tyvärr ska de sluta tillverka den sort jag använder... Så funderar på att skaffa sådanna som man har dygnet runt, alltså bara byter en gång i månaden.Någon som har erfarenhet av sådanna, om det är lättare att få inflammation eller något annat?Ska till optikern i Februari men bra att ha lite koll innan man kommer dit
    Dom jag har är bara inne i en vecka sen tar man ut dom och sätter in dom dagen efter. Funkar jättebra! Har haft dom i snart 3 år och har inte upplevt några problem!
  • danitra

dekagon: O2 Optix. men jag vet inte om dom finns för astigmatiker.

Svar på tråden Du som anväder linser, vilket är bäst?