• Rosa 1962

Du som anväder linser, vilket är bäst?

Har precis börjat med linser, hitills har jag bara använt månadslinser men funderar på dagslinser. Skiljer det jättemycket i pris? Det måste ju vara mycket smidigare med dagslinser. Dela med er av era erfarenheter

• Svar på tråden Du som anväder linser, vilket är bäst?
  • Lilla Linnéa

Tösagumman, ja just nu finns det inte så många toriska linser. Men tänk vad dyrt det är för en liten grej man har i ögat! Undrar vad det kostar att tillverka en lins?

• Tösagumman

Lilla Linnéa - ja, inte är det många kronor iaf. Egentligen tycker jag man borde kunna få "handikappbidrag" för glasögon/linser som man kan få för t ex hörapparat. Det är ju minst lika handikappande att se dåligt!
    Förresten finns ju dygnetruntlinser som toriska, om det kan va nåt.

• danitra

Kan tillägga att det finns ett problem med mina linser och det är att man glömmer bort att man har dom!

Rätta mig grammatiskt om du vill - jag vill utvecklas!
  • Tösagumman

danitra - ja, jag hade inte fixat att ha det så. Hade väl kommit på efter ett halvår att jag borde tagit ut dem var sjätte dag...

• danitra
    Tösagumman skrev 2007-01-12 17:42:38 följande:
    danitra - ja, jag hade inte fixat att ha det så. Hade väl kommit på efter ett halvår att jag borde tagit ut dem var sjätte dag...

Ja, jag tycker dock att det är skönt att glömma bort synfelet ibland. Sen lägger jag en påminnelse i mobilen - det funkar!
  • Nallemajatjejen

om jag fick välja skulle jag använda endags men det är så mycket dyrare så jag kör med månadslinser....

• ying yang

När jag använde linser föredrog jag definitivt månadslinser.

• Tösagumman

danitra - du är en smart tjej!! Jag hade dock säkert glömt mobilen nånstans också.. *hihi*

• dekagon

Jag har månadslinser, men tyvärr ska de sluta tillverka den sort jag använder... Så funderar på att skaffa sådanna som man har dygnet runt, alltså bara byter en gång i månaden.
    Någon som har erfarenhet av sådanna, om det är lättare att få inflammation eller något annat?
    Ska till optikern i Februari men bra att ha lite koll innan man kommer dit

• Tösagumman

dekagon - vad jag har märkt (av våra kunder alltså) är det inte större risk att få inflammation av dem, man är ju faktiskt inne i ögat och pillar mycket mindre med sådana.

• danitra
    dekagon skrev 2007-01-12 17:53:37 följande:
    Jag har månadslinser, men tyvärr ska de sluta tillverka den sort jag använder... Så funderar på att skaffa sådanna som man har dygnet runt, alltså bara byter en gång i månaden.Någon som har erfarenhet av sådanna, om det är lättare att få inflammation eller något annat?Ska till optikern i Februari men bra att ha lite koll innan man kommer dit
    Dom jag har är bara inne i en vecka sen tar man ut dom och sätter in dom dagen efter. Funkar jättebra! Har haft dom i snart 3 år och har inte upplevt några problem!
  • dekagon

danitra -> Var har du för märke?
    Jag har precis som Lilla Linnéa astigmatism, men det kanske finns sådanna linser för oss också?

• mammelie

Jag har endags linser, biligare eftersom jag använder dom 5-6 ggr innan jag kastar dom

• danitra

dekagon: O2 Optix. men jag vet inte om dom finns för astigmatiker.

Svar på tråden Du som anväder linser, vilket är bäst?