• Rosa 1962

Du som anväder linser, vilket är bäst?

Har precis börjat med linser, hitills har jag bara använt månadslinser men funderar på dagslinser. Skiljer det jättemycket i pris? Det måste ju vara mycket smidigare med dagslinser. Dela med er av era erfarenheter

• Svar på tråden Du som anväder linser, vilket är bäst?
  • danitra

Månadslinser! Har ett par underbara som jag har inne i en vecka dag och natt. Sen tar jag ut dom över en natt och sätter in dom dagen efter. Dom är månadslinser man jag kan ha dom i 6 veckor innan jag behöver byta!

Rätta mig grammatiskt om du vill - jag vill utvecklas!
  • Lilla Linnéa

Hos optikern får jag linser för 6 månader för runt 1500:- (månadslinser) På nätet kostar de strax över 900 kr.

• Lilla Linnéa

Har astigmatism (brytningsfel) + närsynt. Men det är astigmatismen som ställer till det. Måste ha toriska linser.

• danitra
    Lilla Linnéa skrev 2007-01-12 17:26:23 följande:
    Har astigmatism (brytningsfel) + närsynt. Men det är astigmatismen som ställer till det. Måste ha toriska linser.
    Är det hårda linser du använder?
  • Lilla Linnéa

Nej det är mjuka men linsen är tyngre nertill så att den sitter på ett speciellt sätt. Om den inte sitter som den ska ser jag suddigt. *S*

• danitra
    Lilla Linnéa skrev 2007-01-12 17:28:44 följande:
    Nej det är mjuka men linsen är tyngre nertill så att den sitter på ett speciellt sätt. Om den inte sitter som den ska ser jag suddigt. *S*
    Ja, förstår det. Min man har också kraftig astigmatism.
  • Lilla Linnéa

Utan linser känns det som man är halvblind. :-/

• Tösagumman

lilla Linnéa - det finns toriska endagslinser, såväl Bausch & Lomb (oneday toric) som Ciba (focus dailies) har det åtminstone. Fråga din optiker nästa gång!

• Lilla Linnéa

Tösagumman, mmm vet, har testat endagar men de satt inte lika bra som mina soflens 66 toric. De snurrad runt så jag såg inte lika bra med dem. :-/

• Tösagumman

lilla Linnéa - aj då, synd men utvecklingen går ju framåt, du får hoppas på det!

Svar på tråden Du som anväder linser, vilket är bäst?