• Anonym (vännen)

borderline+psykoser

Min kompis har borderline och får även psykoser emellanåt. Är detta vanligt förekommande om man har borderline? Ni som har detta,brukar ni också få psykoser?

• Svar på tråden borderline+psykoser
  • emmye

kozzan- ja visst är det olika. Jag får injektioner men jag får endå pyskoser. Men vet du om det kan ha ett samband med att man har borderline??

• kozzan

emmye- nu förstod jag interiktigt frågan tror jag. jag är ingen expert på borderline men man kan få psykoser även om man tar injektioner. vad jag vet finns det tyvärr inget man kan göra föär att slippa dem helt. man kan lindra dem ganska fort om man bara får hjälp i tid men enl min erfarenhet så förstår de flesta oftast inte att de är på väg in i en psykos förns anhöriga "larmar" och då kan man ha kommit in i psykosen redan. om du tänker efter nu så kanske du kan hitta ett samband med när psykoserna kommer och hur du brukar må precis innan, många yngre tjejer får det i samband med att de kanske blitt förälskade men inte får det besvarat eller att man "misslyckas" med något som egentligen oftast bara är nåt man känner själv...

• emmye

kozzan

Tack för ditt svar.

Ursäkta ts att jag lånade din tråd..

• kozzan

emmye. kikade in på din sida och såg att vi nästan är grannar har du var på ankaret så kanske vi setts

• emmye

kozzan- det har jag. Både på lotsen och kompassen. har du varit inne?

• Anonym

borderline är det när man blir lärr arg o så, kan inte riktigt kontrollera sin ilska, eller har jag fel.

• kozzan

emmye. jag har gjort praktik på ena avdelningen där. den låg ovanför den öppna, möjligtvis hette den kompassen. det var två unga tjejer med borderline som låg inne just då...

anonym- borderline är en personlighetsstörning som kan yttra sig väldigt olika på olika människor. vissa har svårt attt kontrollera sin ilska, andra är väldigt sårbara. många skär sig i handleder och på benen av olika anledninger, tex att man behöver känna smärta för att få bekräftat att man fortfarande lever osv. de flesta med borderline behöver väldigt mkt uppmärksamhet när de mår dåligt.

• emmye

kozzan

Ja men då var du nog på lotsen den ligger ovanför öppenvården.

När var du där och gjorde din praktik?

• kozzan

det var inte lotsen vet jag för min klasskompis börja jobba där efteråt. den här avdelningen skulle stänga precis efter jag sluta. den ligger ovanför den öppna avdelningen, eller den va öppen då. i huset närmast OK macken. jag gjorde praktik våren 2002.

• emmye

Jaha då var det kompassen. Jag har bara varit där det senaste året. har bara bott i haninge i snart 1 år.

Jobbar din vän kvar där?

Svar på tråden borderline+psykoser