• Kalle74

The Burning Crusade

Go kväll tänkte i och med det är så tyst mellan inläggen här så tänkte jag att man kanske kunde se om det finns något intresse att snacka lite om tilläget till WoW som kommer nu i dagarna. ;)

Det är ju lika mycket hatad som älskat här inne. Så det lär ju inte bli mindre spel tid framöver ;/

Tärningen är kastad ;)

//Kalle

• Svar på tråden The Burning Crusade
  • Robot

Aah coolt Grodmannen du har lirat EQ1? vilken server?

• Kalle74

En kille som fick hardcore hjälp av sin guild tog knappa 2 dagar att ta sig från 60-70.

Snarare tog det 28 timmar för han. :P Men å andra sidan så kan man inte ha något liv. heller så.

www.worldofraids.com/forum/viewtopic.php

Kanske därför Wow är så pass stort det är enkelt. Vem som helst kan börja spela utan att behöva vara insatt i rollspel. Sen kan du själv välja hur avancerat du vill ha det. från väldigt enkel till att du går in å spelar din karaktär.

Har oxå testat Dark age of camelot men tröttande för att det var för invecklat samt krångligt.

hehe gratis att du lyckas ta en 50 elite mob med en 50 gubbe Men det är ju inte så svårt det beror på hur du ska speccar din gubbe. Vissar specar dom för battelground medans vissar speccar den för instanser.

• Grodmannen

Robot, det måste ha varit AB servern.
    Jag var med i en guild som fortfarnade verkar i eq1 den heter Wind of tranquil (tror det stavas så ;).
    Jag har lagt in en förhandsbeställning på Vanguard som kommer i dagarna. Nån mer som ska testa det? Det är delar av gänget bakom eq1 som gjort Vanguard.
    vanguardvault.ign.com/
    Vilken server var du på Robot?

• Tvillingfarsa

Kalle74: Jag spelade DAoC i ca 2 år.

-V- Älskar Nathalie och Isabell -V-
  • Walker

Hörde jag EQ1 nämnas? ;) Där har jag lirat som helare på både AB och FV =)

• Robot

Spelade på Vallon Zek sedan starten av serven, den har nu slagigts ihopp med dom andra pvp servrarna. får nästan tårar när jag tänker på EQ1 tiden, fan vilket jäkla bra spel... särskilt dom första åren.. oj oj... spelade först på FV jag med

Vanguard ser riktigt spännande ut, flera av mina EQ polare spelade betan nu.. får se om jag beställer det. jag är ruskigt sugen, men barn och arbete tillåter nog inte det :/

• Buppsen

btw... vad hände med guilden vi skulle göra på The Maelstrom?
    har iaf min prälle kvar där... spelar mest på den o min blood elf rogue!

• Henrik556

Hejsan!

Är ny här på FL, eller har haft konto här ett tag fast inte varit aktiv. Började spela WOW BC för ca en vecka sedan och har nu gjort en deal med frugan. Om hon spelar wow med mig under en 10 dagars (trial konto) period så skall jag ge FL ett ordentligt försök. Det kanske slutar med att hon tar över mitt konto och jag fastnar här istället

• DrKejs

Eller så fastnar ni på båda... både jag och min quinna wow-ar och vistas här...

• Buppsen

Det är likadant i detta hushållet... Antar att man snart fåt lära dottern spela med... vad e minsta ålder på att spela WoW tro?

• Tvillingfarsa

Samam sak här med här WoWar och FLar båda två.

-V- Älskar Nathalie och Isabell -V-
  • Henrik556

När båda två vill spela med varandra, måste man då köpa varsitt spel eller räcker det med ett original och öppna upp två konton på den?

Lite kul är det att frugan valde att spela som en Orch för att hon tyckte den var så söt

• Rallan

Tyvärr.. ni måste ha två spel.. man behöver cd keyn som följer med för att kunna öppna ett konto..

spelade med min fruga innan men hon har tröttnat på spelet.. jag är själv biten o taggad.. ska bara försöka hitta balans i spelandet och de andra sysslorna hemma :P

• Henrik556

Det var synd att man måste ha två original... Men jag är glad att frugan vill spela med mig så det är det värt!

• Skäggpappan

Hur gör man? För att få "frugan" att spela med en? Jag lät henne starta en priest och efter 5 minuter hade hon lärt sig att gå framåt och bakåt och åt sidorna och var jättenöjd, så hon tyckte att hon aldrig behövde spela mer..... Hjälp?

• Henrik556

Hade inga problem att få frugan intresserad...eller från början ville hon inte men både hennes bror och jag hjälpte henne i spelet och nu spelar hon tom solo ibland

• Tooto

Min fruga lirar oxo. Tror det handlar lite om att ha en tjej som är villig att testa nya saker och inte tro att man blir automatiskt datanörd för att man spelar lite =)

Många kompisars tjejer som man försöker få att spela (iom att min gör det) som bara säger. "ööh va?!?!?! dataspel?! typ super mario?"

Gäller att få bort fördomarna =)

Svar på tråden The Burning Crusade