• Matilda

från otränad till tränad till vältränad

Åh ja e gärna med!!! Ja e så otränad att oj oj...

en sak ja kommit på e att om man e ut och går och faktiskt koncentrerar sig på att spänna magmusklerna medan man går så tar de på ganska fint.. så har ja gjort igår upp för en backe och AAAAAAAa va magmusklerna e sjuka idag

Försök att tänka på det så kasnke ni märker nåt oxå

• Matilda

Nääää... bara att försöka röra på mig mera.. och få bättre flås de e mitt mål, och att gå ner i vikt såklart

• Matilda

ja de e nog inte många som tänker på det bara! O speciellt om man hittar de djupa/inre eller va de nu heter magmusklerna så... ojoj va gött de gör!!

Har oxå en roddmaskin juh!! Kanske Pink rose vi kan peppa varandra med det? Ja orkar just å just 10 minuter så e de färdigt o ont i hela kroppen efter det! Men kanske ja måste ta itu med det minst 3 gånger i veckan om inte lite mera oxå!!

• Matilda

Så e de många som går på gym? ja sku vilja men tröskeln e sååå hög för mig att gå dit ensam och skämma ut mig för ja tror att där e bara snygga smala blondiner som sitter där eller sen muskelknuttar till killar.. och ja passar inte alls in där och ja kan inte ens använda maskinerna osv...

• Matilda

Vad kostar de sen då att boka denna instruktör? de måste ju väl va någo lite till då? Ja vet inte om de finns nåt gym här i byn.. eller om man måste åka 25 km till stan men kanske man sku kunna göra det 2 gånger i veckan

• Matilda

simning sku ja oxå vilja göra men då måste ja till stan... och hur ska ja få reda på om de finns gym i denna lilla by nu då.. ska sätta mig oxh googla lite..

vad kostar de för er i era gym att gå? Vet ju att de e olika men... Hur ofta går ni på gym sen då? *sååå nyfiken och intresserad*

• Matilda

har nu varit ut å gott varje dag minst 20 minuter, igår va ja 1 timme o idag har ja rott i 8 minuter!

• Matilda
    ja frågade mannen om han vet om här  enåt gym i byn men han visste inte men han sku fråga sin kompis som har bott här hela livet som borde veta!

En gång när ja va ut och gick så såg ja i ett fönster en motionscykel och sånt så ja undrar om de e gym eller bara nån fysio systemer...

Sku så vilja göra mera.. ha mera sprutt i kroppen så att säga
  • Matilda

Idag har ja gått i ca 1 timme och rott i 7 minuter! Känner mig ganska stolt.. ska väga mig i fredag och gissar på lite + även om ja ha skött mig men så mycket som ja gick ner i början så

• Matilda

nu ha ja varit ut o gått i ca 40 minuter o rott på maskinen i 10 minuter faan att ja va svettig efter det!! Gjorde gött kan ja säga!

• Matilda

Ja och ja kan inte säga tillräckligt ofta.. TÄNK på era magmuskler när ni gör saker, när ni sträcker er efer glasen som ni har högt i skåpet, RÄTA på er och känn musklerna oxå! Jag ha börjat göra så och till min häpnad så har ja verkligen någo små muskler där bakom allt fläsk

• Matilda

Hade planerat att gå ut en bit mad stavarna men nu e mannen så bakis så ja kommer inte iväg.. hoppade hopprep en stund och så rodde ja på maskinen i 10 minnuter i jävla hårt tackt... förbrände 45 kalorier när ja annars brukar förbränna bara någo 36-39! Man förbränner inte mycket kalorier med den men musklerna känner man nog av

• Matilda

Nu har ja gått idag 2 rundor.. 2*25 minuter.. och första 25 min uter gick ja med stavar och den andra med vagnen, då halvjoggade ja med!

Och så ha ja rott på maskinen idag igen i 10 minuter och nu brände ja 47 kalorier! Fan ja känner mig duktig.. märker ju på kroppen att ja blivit bättre!

• Matilda

Såja dagens 25 minuter promenad avklarad och 10 minuter rodd avklarad!Funderar på att öka lite på rodd tiden, de börjar kännas lite lätt de där 10 minuter nu, eller så håller ja de lite till och sen ökar till 12 eller så! Låter väl ok

Vänta bara: fat mama, becoming hot mama!!!

• Matilda

Glass där va en ide ja att börja med 20 minuter varannan dag.. Men oj ska ja orka med det faktiskt? Nå men sakta så.. kanske ja tar och vilar idag och börjar i morgon med det?!

• Matilda

Japs så har ja tagit 20 minuter rodd då idag och fy attan att svetten verkligen RANN av mig, Henna kom och fråga om ja va lessen och grät min goa unge!!!

Så ja kan med gott samvete vila i morgon då??

91 kalorier förbrände ja på dessa 20 minuter som ja kämpade på.. hade musik i öronen så ja hörde och såg inget annat! Och när ja va färdig så hämta Henna min vatten flaska, hon tyckte ja behövde den

Sen ha ja varit ut och gått idag först typ bara 1 km sen va vi nu på kvällen ca 4.5 km och ja sprang upp i pulkabacken och åka ner och upp igen Motion som heter duga!!!

Svar på tråden från otränad till tränad till vältränad