• Glass

från otränad till tränad till vältränad

Finns det några mer som vill hänga på?
    Jag är otränad, mycket otränad och dessutom tjock.
    Jag ska bli vältränad och jag ska jobba för det, vill ni hänga med så kan vi peppa varandra ordentligt?

• Svar på tråden från otränad till tränad till vältränad
  • Glass

Bra idé! Jag går inte så ofta, men att spänna sig är riktigt bra!
    Har du någon plan på hur du ska bli vältränad?

• Glass

Skoj att vi är så många nu!
    Jag kör roddmaskin på gymmet. Jag brukar köra tio minuter och det är underbart är man väl är klar med det.
    Jag har en crosstrainer här hemma, den tänkte jag öva upp konditionen på.

Så, imorgon/idag bär det av till gymmet så att jag får lite snygga muskler, vad ska ni hitta på?

• Glass
    Matilda skrev 2007-01-14 08:06:26 följande:
    Så e de många som går på gym? ja sku vilja men tröskeln e sååå hög för mig att gå dit ensam och skämma ut mig för ja tror att där e bara snygga smala blondiner som sitter där eller sen muskelknuttar till killar.. och ja passar inte alls in där och ja kan inte ens använda maskinerna osv...
    Jag brukar träna på morgonen, då är det bara pensionärer och jag som är där.
    Om du vill gå till gymmet så boka en instruktör, det är bäst. Då får du en schema för just dig och en massa hjälp med hur grejerna fungerar.

Jag tränar på friskis och svettis och det är faktiskt inte speciellt många vältränade skönheter där, inte ens på kvällarna eller helgerna då det är mest folk.
  • Glass
    Matilda skrev 2007-01-14 10:49:51 följande:
    Vad kostar de sen då att boka denna instruktör? de måste ju väl va någo lite till då? Ja vet inte om de finns nåt gym här i byn.. eller om man måste åka 25 km till stan men kanske man sku kunna göra det 2 gånger i veckan
    Köper man ett kort så brukar det ingå. Det beror ju på var du tränar, såklart, men ring och fråga. De är ju inte intresserade av att ha folk som skadar sig på deras gym, så de kommer säkert att hjälpa till.
    Annars kan du skaffa en pilatesvideo och träna till den. Då får du en liten grundstyrka, men gym är nog också bra. Man tränar inte på samma sätt
  • Glass

på friskis så kostar gymkortet 1800/år och kombikortet där allt ingår kostar 3000/år.
    Mycket pengar, men i månaden blir det inte så mycket.

• Glass

bra!
    Själv har  jag varit på gymmet och jag ska ta en sväng på crosstrainen senare när jag har orkat äta.

Jag håller ju på att bli lite starkare nu, men jag måste få bättre kondition, den är förskräckligt dålig.

• Glass

Vad duktiga ni är!
    Jag hamnade på ett medelpass i går på gympan fast det var meningen att det skulle vara ett baspass
    Ont öveallt idag

Mitt internet är knas så jag är inte så aktiv tills det fungerar som det ska igen...

• Glass

Duktigt!

Jag var på ett baspass på friskis idag. Det var ju inte ens jobbigt!

• Glass

matilda, kör 20 minuter oh bara varannan dag. Då får musklerna jobba lite och dessutom så får de tid att vila och återhämta sig.

Jag höjde mina vikter på gymmet idag. Det var riktigt roligt!

• Glass
    Laminie skrev 2007-01-23 22:41:25 följande:
    Hej svej! Denna tråden verkar bra. Jag har börjat köra igång med träningen så smått. Idag gick jag både på ett medelpass (På Friskis och Svettis) samt ett skivstångspass efteråt...Kosten är ju en annan femma men har ialla fall skippat nattmackan
    Du kan inte vara speciellt otränad om du fixade det där!
  • Glass

Matilda, jag vila från den träningen i morgon. Du arbeter ju med överkroppen och den vill ju få tid på sig att reparera lite. Efter ett sånt pass så kan du äta lite protein och lite kolhydrater så att kroppen har lite att arbeta med. Det är alltid bra.

Backar är bra, men jobbiga. Tur att du hade lite kul med pulkan iallfall så att du inte tänkte på det jobbiga

Svar på tråden från otränad till tränad till vältränad