Är 37,5 feber på ett spädbarn?
Min son som är 7 månader har under 36 i vanliga fall och nu känns han varm och grinig och har 37,6. Men på bruksanvisningen till termometern står det att det inte är feber. Har han feber eller inte????????
Min son som är 7 månader har under 36 i vanliga fall och nu känns han varm och grinig och har 37,6. Men på bruksanvisningen till termometern står det att det inte är feber. Har han feber eller inte????????
Jag skulle säga att han har temp och ha lite koll på hur det utvecklar sig. Det är inte riktigt feber, men han är inte riktigt feberfri heller ....
Diagnosen feber grundar sig på vilken temperatur man har i vanliga fall (nya rön). Håll bebisen sval, bädda inte ner.
Och pussa mycket!
håller med lövet och bläckfisken...
Ett råd vid sjukdom är att kolla allmäntillståndet snarare än att blint gå efter tempen, barn kan få förhöjd tempratur av allt möjligt. Ge vatten eller amma om du gör det och håll barnet svalt. Febernedsättande behöver man inte ge annat än om allmäntillståndet är dåligt eller febern är hög. Vilka andra symptom har ditt barn förutom feber?
han har varit trött och grinig men nu är han mer apatisk eller väldigt lugn vilket han inte brukar vara.
Har läst att över 38 så är det feber.
Nirak: Om han är apatisk o lugn hade jag ringt sjukvårdsupplysnignen eller barnakuten för att få råd.
Dricker han?
Har han kissat?
Sovit mer än vanligt?
Kan det vara tänder som spökar?
Själv skulle jag nog inte kalla det feber utan förhöjd kropptemperatur vilket jag inte tycker är samma sak.