• Anonym (luktis)

Varför luktar jag svett?

Jag har börjat lukta svett ibland. Och jag får panik på det!! Det är ju bara folk som inte duschar, tvättar sina kläder etc som gör det. Varför gör jag det?? Någon med tips på vad det kan bero på och vad jag kan göra åt det?

• Svar på tråden Varför luktar jag svett?
  • Else

Jag har haft det likadant sen slutet av min graviditet med sonen, född feb 05. Skitjobbigt. Det blev bättre ett tag men sen blev jag gravid igen och har igen fått "gravid svettningarna" jag hoppas att det går över igen efter graviditeten.
    Jag kan dessutom inte använda deo pga att min kropp reagerar på nåt vis ihop med deo och utvecklar nån superäcklig lukt...
    Hur som helst har jag lärt mig att planera in tiderna för duscharna så att jag inte luktar när jag ska något bland folk

• Else

Har förresten sett en deo med kristaller som ska stoppa svettlukt. Man fyller bara på vatten och tillsammans med kristallerna i flaskan ska det motverka lukten. Min mamma säger att det funkar men jag har inte provat själv.

• Anonym

Jag köpte ACO deo på apoteket för extrema svettningar, nu svettas jag aldrig! Innan använde jag absolut torr, men denna var bättre!

• Marlene B

Vissa deo kan konstigt nog göra så att man luktar svett. Testa den torra Dove deon så får du se om den hjälper, den håller iallafall mig helt torr och svettfri tills nästa dusch.

Sen kan det vara hormonellt (tex vid mens) och då går det inte göra så mycket åt annat än att hålla god hygien och ha rena kläder.

• Gisse the one and only

Mörka kläder avsöndrar efter en tids användning, svettlukt under armarna. Tvätta de kläder du tycker luktar svett, i lite ättika, ta lite och gnugga in under armhålorna och sedan tvättar du som vanlligt. Hoppas det hjälper.

• Anonym (svettis)

Vet inte vart du fått det ifrån att det bara är orenliga människor som luktar svett Jag duschar varje dag, använder alltid deo och tar på ny tröja varje dag men efter några timmar luktar det i alla fall och jag får svettfläckar under armarna. Jag har provat alla deodoranter på marknaden men ingenting fungerar nån längre stund.

• Anonym (luktis)

svettis- Jag TRODDE bara det var orenliga männsikor som luktade svett...men jag är ju själv ett bevis på att så inte är fallet!

• Anonym

HÅller precis med va nån annan skrev köp "absolut torr" på apoteket. Funkar skitbra, mot armhålesvett liksom tå bira

• Anonym (svettis)

Man lär sig så länge man lever. Skulle du hitta nåt mirakelmedel får du gärna starta en tråd om det

• Anonym (varning)

Jag är gravid i v.37 och luktar svett hela tiden :..(

fattar inte..!! jag duschade PRECIS, och nu efter 5 min så luktar jag lite lite svett ändå!!

och snart blir d värre...

Dock har jag en misstanke, och det är därför jag skrev varning!

ACO mot kraftig svettning samt absolut torr är grymma för stunden (läs: flera veckor kanske) men så fort jag slutar med dom så svettas jag enormt vidrigt! stark och frän doft! och jag blir åxå immun mot dom på nåt sätt...i början varav effekten i veckor, sen plötsligt dagar.....för att tillslut sluta verka helt.....

luktar som en stor smutsig karl!

och jag får för mig att det är den där kemiska grejjen som lixom hindrar allt svett att komma ut ordentligt för att sedan kapslas in där och komma ut med besked när effekten är över..

Nån annan som upplevt det så??

• Anonym (Jag med)

Jag luktar också svett ibland. Helt plötligt. Bara under armarna och jag märker att jag svettas. Det luktar fruktansvärt. Hatar det. Använder absolut torr och rexona. Har provat massa olika, men tycker att de funkar ibland bara.

Jag tycker att det blir värre när jag har vissa typer av tröjor. Dom inte andas så bra. Tycker även att det blir värre när jag inte rakat mig nyligen.

Svar på tråden Varför luktar jag svett?